Analýzu zaměřenou na stravovací návyky Čechů si nechala vypracovat společnost KPMG ČR.
"Nosit si do práce jídlo připravené doma je tak trochu český fenomén," uvedla Marika Konečná ze společnosti KPMG. Trend domácího vaření a nošení jídla z domova má podle jejích slov v Česku silný historický základ. Začíná to přípravou svačiny dětem do školy a požadavkem minimálně jednoho teplého jídla pro rodinu denně. "Navíc ho zřejmě v poslední době podporuje také současná popularita nejrůznějších televizních pořadů o vaření, výstav a knih zaměřených na gastronomii," řekla Konečná.
Alespoň jednou týdně se v restauraci stravuje přibližně 32 procent Čechů. Pravidelně denně zajde na jídlo do restaurace jen šest procent Čechů. Naopak jen jednou za čtvrt roku či ještě méně často se v restauraci stravuje téměř 30 procent oslovených.
Zhruba 27 procent Čechů se chce s cenou za jídlo v restauraci vejít do 100 korun. Přibližně 30 procent respondentů nemá problém s částkou mezi 100 a 150 korunami, 19 procent uvedlo jako akceptovatelnou částku mezi 150 a 200 korunami. Zhruba 1,5 procenta respondentů do restaurací nechodí vůbec.
"Je vidět, že pokud se obědvá v restauracích, nesmí výdaje neúměrně zatížit domácí rozpočet. Cena ještě hraje významnou roli," dodala Konečná.
KPMG je celosvětová síť poradenských společností poskytujících služby v oblasti auditu, daní a poradenství. V jejích členských společnostech pracuje více než 137 tisíc pracovníků ve 144 zemích.
Společnost KPMG Česká republika zahájila svou činnost v roce 1990, kdy byla v Praze otevřena první kancelář. V současné době má 780 zaměstnanců a kanceláře v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Liberci a Ostravě. KPMG Česká republika poskytuje služby v oblasti auditu, daní a poradenství. Z 638 odborných pracovníků je 29 partnerů, 28 statutárních auditorů, 99 certifikovaných účetních a 70 daňových poradců. V KPMG Česká republika působí celkem 20 kvalifikovaných zahraničních odborníků.