Umístění: Společnost Zajímavosti Pivovary na Velikonoce opět odmění zodpovědné řidiče

Pivovary na Velikonoce opět odmění zodpovědné řidiče

Brno, 22. března 2016 – Každoroční dopravně bezpečnostní akce se i během letošního velikonočního víkendu zaměří na prevenci v oblasti dodržování zákazu požívání alkoholu za volantem. Už šestým rokem budou zodpovědní řidiči na vybraných stanovištích odměněni nealkoholickým pivem a alkohol testerem. Kampaň „Řídím, piju nealko pivo“ odstartuje na Velikonoce ve všech čtrnácti krajích ve spolupráci Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS), Policie ČR a oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

ridicka usmev auto mlada

Dle aktuální studie EY* počet dopravních nehod pod vlivem alkoholu mezi lety 2010 a 2015 klesl o téměř 10 %. Tento pozitivní trend je dán především díky patnáctiprocentnímu poklesu v počtu dopravních nehod motorových vozidel způsobených pod vlivem alkoholu. „Dokazuje to, že je důležité se prevenci stále věnovat. Velikonoce patří v tomto ohledu mezi rizikové dny. Proto jsme i letos zvolili začátek kampaně právě na tento prodloužený víkend,“ říká Martina Ferencová, manažerka projektů ČSPS.

Tisíce oslovených řidičů
V letošním roce promotéři ČSPS spolu s koordinátory oddělení BESIP doprovodí dopravní policisty během jejich silničních velikonočních kontrol na vybraných stanovištích ve všech čtrnácti krajích. „Osvěta a prevence je vždy účinnější než jakákoliv forma a výše trestu,“ uvádí ke kampani plk. Tomáš Lerch z dopravní policie ČR. „Bohužel se při kontrolách každoročně setkáváme s hazardéry, kteří usednou za volant i pod vlivem alkoholu. Proto je na místě právě odpovědné řidiče, kterých je naštěstí drtivá většina, ocenit,“ dodává.

Projekt „Řídím, piju nealko pivo“ se na české silnice vrací již pošesté. V loňském ročníku prošlo policejní kontrolou přes 3 500 řidičů. Od roku 2011 bylo osloveno již 26 500 řidičů. V letošním roce se akce podruhé kromě řidičů zaměří i na cyklisty, zároveň bude pokračovat v průběhu letních prázdnin na hudebních festivalech. Od roku 2011 tak projekt oslovil téměř 43 500 lidí. Do kampaně se pravidelně zapojuje téměř 90 % výrobců nealkoholického piva na českém trhu.

Nealko pivo jako jasně srozumitelná odměna
Řidiči oslovení v rámci kampaně v loňském roce uvedli, že nealko pivo je pro ně hned druhý nejoblíbenější nápoj. „Nealkoholické pivo se při našich akcích osvědčilo jako jasně srozumitelná a navíc vítaná odměna,“ doplňuje Martina Ferencová. Nealkoholické pivo je velmi častou alternativou k jiným nealkoholickým nápojům i podle loňského průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění. Zatímco mezi muži se v posledních devíti letech držela jeho obliba stabilně okolo 50 % procent, vzrůstá počet žen, které po nealkoholickém pivu sáhnou raději než po jiném nealko nápoji. Od roku 2007 se jejich počet zvýšil z 15 % na 27 %.


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript