Umístění: Jižní Morava Doprava Evropská letiště ovládne kampaň o právech cestujících

Evropská letiště ovládne kampaň o právech cestujících

Praha/Brusel, 6. července 2011 (MEDIAFAX) - Cestující se ve čtvrtek dozvědí více o svých právech v rámci rozsáhlé kampaně na více než 20 velkých letištích v Evropě, včetně pražské Ruzyně. Informoval o tom ve středu Ondřej Bárta, který v ČR koordinuje informační kampaň pro Generální ředitelství Evropské komise pro mobilitu a dopravu.

letadlo-2

 

Řada cestujících nezná svá práva "Například když má let výrazné zpoždění nebo je zrušen, má pasažér právo na bezplatnou péči od letecké společnosti - občerstvení v rozsahu úměrném čekací době, případně i na ubytování na jednu či více nocí," uvedl Tomáš Večl , ředitel Evropského spotřebitelského centra.

Cestující může mít také nárok na náhradu škody ve výši 250 až 600 eur (v závislosti na délce letu a nabídnutém náhradním spojení), pokud zrušení či zpoždění letu nezpůsobilo počasí, stávka či jiný zásah tzv. vyšší moci.
"Právo na finanční odškodnění má i ten, komu dopravce neumožní nástup na palubu z důvodů překročení kapacity letu," upozornil Večl s tím, že práva cestujících pro lety v rámci EU jsou dána evropským nařízením 261/2004.

V rámci kampaně se cestující dozvědí i to, do jaké výše zodpovídá dopravce za škodu vzniklou v případě ztráty, poškození či zpoždění při přepravě zavazadel. "Jde zhruba o 33 tisíc korun. Jde ale o maximální limit odpovědnosti. Cestující je v případě nutnosti povinen skutečnou výši škody prokázat. Například v případě zpoždění zavazadla doporučujeme, aby si cestující uchovávali účtenky od nejnutnějších věcí, které si po dobu, kdy neměli zavazadlo k dispozici, museli v destinaci zakoupit," vysvětlil Bárta.

Zájemci dostanou během kampaně informační materiály v kompaktních uzavíratelných sáčcích, vhodných pro uchování tekutin při bezpečnostní kontrole před odletem. Vedle praktických informací o právech cestujících v nich naleznou informace o právech spotřebitelů při pronájmu vozů v zahraničí nebo o způsobu reklamace zboží zakoupeného v jiných zemích Evropské unie.

Kampaň na tento den naplánovala na různá letiště v Evropě síť Evropských spotřebitelských center, v jejíž práci jde o první takto rozsáhlou informační kampaň konanou v jeden den.

Tomáš Králíček

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci