"Nebudeme stavět rychlostní silnice v polích, ale budeme se orientovat na průtahy městy a vesnicemi," upřesnil plán Nečas při návštěvě Hodonína. Dodal, že při limitovaných rozpočtových zdrojích se v příštích čtyřech letech bude kabinet orientovat na celostátně významné stavby a na napojování českých dálnic na síť autostrád ostatních zemí. Premiér zároveň zopakoval, že vláda je ohledně staveb nových silnic výrazně limitována nedostatkem peněz.
Uvažovanou rychlostní silnici R55 mezi Břeclaví a Otrokovicemi na Zlínsku nicméně označil Nečas za komunikací celostátního významu, která navíc trpí nadměrným zatížením. "Jsme připraveni přehodnotit řadu kroků, které minulé roky blokovaly její stavbu. Podíváme se nyní s ministerstvem životního prostředí důkladně a blíže na požadavky ekologů na takzvanou ochranu přírody, která však v konečném důsledku vede jen k nesmyslnému předražení staveb," řekl Nečas.
Další z vládních dopravních priorit na jihu Moravy je podle Nečase výstavba silničního tahu z Brna a Pohořelic na Mikulov, který se napojí na rakouskou A5 z Vídně. "U ostatních významných silničních tahů v republice se zaměříme na budování obchvatů. Příští čtyři roky nebudeme stavět mezi poli," zopakoval Nečas. "Dopravu tím sice nezrychlíme, ale dostaneme provoz z center měst a vesnic," dodal premiér.
Nečas zároveň oznámil, že vláda ještě do konce roku sestaví seznam celostátních priorit pro rozvoj dopravní infrastruktury a pak ji "ihned začne uplatňovat".