"V první fázi jsme připraveni zajistit provoz celé poloviny vlaků EC, IC na trase Břeclav – Brno – Praha, a to od prosince 2012. Stát tak ušetří více než 100 milionů Kč ročně, kvalita služeb zásadně vzroste," uvedl Aleš Ondrůj z marketingové komunikace firmy.
Jak dále sdělil RegioJet by nabídl stejně vysoký standard služeb jako na své první lince Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha. Provoz této linky je podle Ondrůje už po prvních třech dnech od zahájení ziskový, kdy průměrná obsazenost se denně pohybuje přibližně kolem 80 procent.
"Vítáme jakoukoli diskusi, jakékoli úvahy vedoucí k tomu, že dráhy budou vedeny efektivněji. Oficiálně ale ještě nevím, že bychom dostali nějakou nabídku na toto téma, pokud má pan Jančura nějaké takovéto náměty, tak sem s nimi," reagoval na informaci první náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.
"Klíčové je, jestli je alternativní dopravce ochotný jezdit i v dobách, které nejsou tak atraktivní. Ono samozřejmě není problém, jezdit v ty klíčové špičky, ale my musíme zabezpečit dopravu i v dobách, kdy jezdí jenom určité množství lidí," upozornil Hampl. Připomněl, že jeho rezort má s Českými drahami uzavřenou desetiletou smlouvu. "Ta ale předpokládá možnost určité redukce v určitém rozsahu. I v příštím roce půjde zhruba o šestiprocentní redukci, zatím se ovšem netýká spojů mezi Prahou a Brnem," dodal náměstek.
RegioJet podle Ondrůje nepožaduje ani korunu z dotací na převzetí těchto spojů. "Jejich ziskové fungování a kvalitní služby zajistíme, jak je zvykem v západní Evropě, bez požadavku na dotace ze státního rozpočtu. Ušetřené peníze je možné pak investovat do zlepšení další infrastruktury, například do dobudování dálniční sítě nebo rekonstrukce silnic a dálnic," dodal Ondrůj.
Jak dále uvedl, firma vede oficiální jednání i s DB Bahn o zajištění provozu vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk namísto Českých drah, už předložila DB Bahn nabídku. DB Bahn podle Ondrůje deklarovalo, že se rozhodne do prosince, s kterým partnerem bude na této trase spolupracovat.
"Věříme, že se ministerstvo dopravy v době úspor rozhode ve prospěch úspornější a kvalitnější nabídky služeb. Současně to znamená nutnost vyčkat s finálními rozhodnutími o pořizování rychlovlaků pro ČD na zajištěný business plán a výkony, na které se tato vozidla nasadí," dodal Ondrůj.
RegioJet se svými vlaky od pondělí konkuruje Českým drahám na trati Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha. Zatím provozuje tři páry spojení (tři v každém směru), během podzimu zvýší počet spojů na pět až šest párů v každém směru. Od prosince začne jezdit devětkrát denně v obou směrech. Některé spoje přitom budou zajíždět až do slovenské Žiliny.
Společnost chce od příštího roku převážet cestující i na Slovensku, a to na trati mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem.
V prvním pololetí 2011 dosáhla skupina Student Agency obrat ve výši 2,85 mld. Kč, což je meziročně o 35 procent více, počet zaměstnanců vzrostl o zhruba 30 procent na 1300 zaměstnanců. Za celý rok 2011 pak skupina Student Agency zatím plánuje obrat ve výši 5,5 mld. Kč, tedy o miliardu více než v roce 2010.