Konkrétní propočty, kolik budou stát jednotlivé jízdenky, má nyní připravit společnost Kordis-JMK, koordinátor hromadné dopravy v kraji.
Podle Horáka přistupovali krajští radní ke zvýšení cen jízdného "citlivě". "Během dalších dvou let se s tarifem patrně hýbat nebude. To si vyžádá, abychom systém dále optimalizovali, zefektivnili a v případě potřeby dokázali najít peníze v krajském rozpočtu, kterými bychom doplatili případné ztráty. Navýšení tarifů totiž nepostihne všechny náklady spojené s provozem integrovaného dopravního systému," řekl Horák.
Senátor a statutární náměstek hejtmana Stanislav Juránek (KDU-ČSL) v této souvislosti řekl, že jihomoravské tarify zůstávají i nadále nejlacinější v rámci celého Česka. "Chceme, aby tomu tak bylo i nadále," prohlásil.
Podle náměstka Horáka hejtmanství začne zároveň vyhodnocovat efektivitu spojů. "Úspory by přineslo například to, kdyby minimálně vytížené spoje v budoucnu jezdily jen tehdy, když zájem jimi cestovat projeví den dopředu po telefonu nebo internetu dostatečný počet cestujících," řekl Horák.
Cestujícím se podle politiků navíc mají zlepšit služby. Podle náměstka Horáka se připravují nové typy jízdného a výhody. Například senioři nad 70 let a rodiče s dítětem do tří let by měli získat možnost cestovat po celém kraji se speciální průkazkou za zvýhodněných podmínek. Chystá se i nový předplatní kupon pro studenty, kteří si dnes musejí kupovat jednorázové jízdenky. "Zvažujeme také zapojení slevových kuponů Senior pasů," dodal Horák.
Jihomoravský kraj uvažuje také o výstavbě parkovišť pro osobní auta u dopravních uzlů. Tam by lidé mohli přestoupit například na vlak.