Kyjov, 15 září 2021 – Corrency, unikátní systém elektronické platební jednotky pro oživení lokálních ekonomik po pandemii, přinesl v pilotu podporu místním obchodníkům ve výši 1,9 milionu korun. Testování se od konce dubna do konce června v jihomoravském Kyjově zúčastnilo na 40 podnikatelů a téměř 1600 občanů. Mezi ně společnost I, Foundation rozdělila 800 tisíc korun ve formě digitálních correntů a záleželo jen na nich, kde je utratí. Jak vyplynulo z výsledků testováním, místní občané si projekt přejí zopakovat, v příštím roce by tak Corrency mohla pomoci rodinám financovat koníčky pro děti.
Projekt elektronické platební jednotky Corrency se v Kyjově osvědčil, vrátí se i v roce 2022
Jedny z nejdražších nemovitostí jsou v Jihomoravském kraji, na byt by místní našetřili za 86 let
Brno, 10. srpna 2021 – Podle aktuální analýzy Modré pyramidy našetří Češi na vlastní bydlení z průměrného platu za 56 let. Hned po Praze jsou na tom nejhůře v Jihomoravském kraji, kde by na místní byt spořili přibližně 86 let. Mají totiž nadprůměrně vysoké nájmy, zatímco mzdy jsou zde lehce pod průměrem. Řada z nich tak svou situaci řeší hypotékou – za její splátku zaplatí měsíčně v průměru jen přibližně o 4 tisíce více než za nájemné.
Bezplatnou pomoc kraje se stavebním řízením využilo přes třicet tisíc občanů
Brno, 29. července 2021 - Přes 31 000 lidí využilo dosud službu UtilityReport, se kterou v říjnu minulého roku přišel Jihomoravský kraj. Bezplatná služba usnadňuje agendu spojenou se stavebním řízením a mnohonásobně zjednodušuje podání žádosti o vyjádření k existenci inženýrských sítí.
Obnovíme stromy zničené tornádem, slíbili partneři iniciativy Sázíme budoucnost
Brno, 23. července 2021 - Obnova zeleně na jižní Moravě a lepší připravenost postiženého regionu na dopady klimatické změny. To jsou témata letošního podzimu, které v Brně debatovalo více jak pět desítek zástupců partnerů iniciativy Sázíme budoucnost. Ocenili také nejúspěšnější sazeče loňského roku. Finance na letošní nové výsadby a ošetření stromů, které míří do nejpostiženějších regionů, mají putovat od státu, firem i soukromých zdrojů.
Tornádo: Bourání poničených domů potrvá ještě dva týdny, v obcích pomůže 150 vojáků
Podivín, 14. července 2021 - Odklízecí práce hasičů vrcholí. Během dneška odvážejí z obcí zasažených tornádem poslední skládky. O víkendu ukončili působení v obci Lužice, zítra či pozítří předají i Hrušky. Zaznělo to 12. července po jednání Krizového štábu Jihomoravského kraje v Podivíně. Hasičům zbývá zbourat ještě 40 domů. „Jsou to složitější případy demolic, hůř se proto odhaduje doba trvání a největší objekty, jako je třeba poškozená střední škola v Hodoníně, si hasiči nechávají na závěr. Předpokládáme, že by mělo být hotovo zhruba za 14 dní,“ upřesnil hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Zájem o pronájmy bytů v Jihomoravském kraji v květnu meziročně stoupl o 13 %
Brno, 22. června 2021 – Poptávka po pronájmu bytů v Jihomoravském kraji od dubna loňského roku stále roste. Lidé mají větší zájem o byty s balkonem, terasou či lodžií. Vypovídá o tom počet vyhledávacích dotazů na největším českém realitním portálu Sreality.cz, kde lidé při hledání bytu k pronájmu častěji zaškrtávali právě filtr s tímto požadavkem. Pokračuje tak celoroční trend zvyšující se poptávky po bytech s venkovním prostorem, který je patrný od začátku koronavirové pandemie.
Za virtuální correnty si Kyjované nejčastěji kupují boty
Kyjov, 9. června 2021 – Projekt jednorázové měny corrent, která pomáhá nastartovat pandemií postiženou ekonomiku, má za sebou první měsíc úspěšného fungování. Nejvíc correntů občané Kyjova zatím utratili v obuvnictví, lékárně nebo obchodech s lokálními a bio produkty. Proběhlo bezmála 2,5 tisíce transakcí a třetinu těchto útrat uskutečnili lidé nad 60 let.
Brněnsko a Slovácko: Na jižní Moravě vznikly dvě nové regionální značky
Brno, 7. června 2021 – Vína z místních hroznů, pochutiny vyráběné podle tradiční receptury, zdobená keramika nebo různé řemeslné výrobky. To všechno pod společnou značkou. Na jižní Moravě letos nově vznikly dvě: BRNĚNSKO originální výrobek a SLOVÁCKO regionální výrobek. Na vytvoření značky BRNĚNSKO, který má na starosti Místní akční skupina (MAS) Slavkovské bojiště, přispěl Jihomoravský kraj dotací ve výši 70 tisíc korun. MAS Strážnicko, zajišťující propagaci druhé nové značky – SLOVÁCKO, získala letos dotaci 100 tisíc korun.
Strana 13 z 212