Česká spořitelna si od odborníků vysloužila v průměru za celý rok 2010 hodnocení 71,18 procenta. Jako druhá nejlépe hodnocená se umístila Komerční banka, která získala 70,04 procenta. Teprve na třetím místě se u odborníků umístila Nejvstřícnější banka roku 2010 GE Money Bank se ziskem 66,59 procenta.
Česká spořitelna byla v hodnocení odborníků nejúspěšnější v prvním, druhém i čtvrtém čtvrtletí. Na pozitivním hodnocení ze strany odborné poroty se plně projevila komplexnost i rozsah služeb, nabízených touto bankou, stejně jako její velmi dobrá dostupnost a i dobré hospodářské výsledky. Z hlediska měření aktivity v jednotlivých čtvrtletích byla navíc tato banka jednoznačně nejaktivnější bankou na českém trhu, kdy každé čtvrtletí přicházela i s několika desítkami, úprav inovací či zavádění nových produktů. Banka tak byla velmi dobře v konkurenci ostatních bank vidět.
"Česká spořitelna byla bezpochyby velmi aktivní po celý rok. Její vstřícnost vyplývá mimo jiné i z objektivních skutečností daných velikostí banky a její tržní silou. Důležitý je tak fakt, že všechny skupiny klientů si u této banky najdou to, co skutečně potřebují. Když se k těmto skutečnostem přičte i silná inovativnost banky a stálá přítomnost v médiích, tak ani fakt poměrně vysokých cen nemůže ohrozit pozitivní hodnocení této banky," okomentoval své celoroční hodnocení jeden z porotců a zároveň manažer hodnocení Miroslav Zeman.
Stejně jako po celý rok 2010 platí, že negativně ovlivňovalo hodnocení České spořitelny výše poplatků a jejich struktura. Tuto problematiku však kritizovaly porotci i u dalších hodnocených bank.
Komerční banka za celý rok 2010 v hodnocení odborné poroty zaostala jen minimálně. Rozdíl v hodnocení mezi těmito bankami činil jedno procento. "Komerční banka tak prokazuje, že je důstojným a asi největším konkurentem České spořitelny. Komerční banka nabízí stejně jako ČS velké a pestré množství produktů i služeb a je schopna nabídnout své služby všem skupinám klientů. Mírně Komerční banka zaostávala za svým největším konkurentem ve svých aktivitách a komunikaci s veřejností. Nutno však podotknout, že tento rozdíl odpovídá skutečně minimálnímu rozdílu v hodnocení," poznamenal Zeman a dodal, že Komerční banka na rozdíl od ČS dokázala zlepšovat své hodnocení v oblasti poplatků. "To znamená, že poplatková politika šla na rozdíl o ČS správným a pro klienty pozitivním směrem," doplnil Zeman.
GE Money Bank se stala absolutním vítězem OVB Vstřícná banka za rok 2010. V hodnocení odborné poroty za celý rok však skončila až třetí. Její průměrné hodnocení činilo 66,59 procenta. "Tato banka však na sobě v průběhu roku velmi zapracovala. Hodnocení odborné poroty u této banky v průběhu roku neustále rostlo. GE Money Bank si tak dokázala polepšit z hodnocení 62,38 procenta v prvním čtvrtletí na 69,9 procenta ve čtvrtletí čtvrtém, kdy už přímo začala ohrožovat suverénní postavení dvou větších bank," informoval Zeman.
GE Money Bank podle Zemana nevynikala velikosti a rozsahem nabídky jako velké banky, ale rozhodně byla rovnocenným soupeřem v oblasti komunikace s klienty, nových, průlomových nápadů uváděných do praxe i dynamikou, která se v průběhu roku zvyšovala.
Odborná porota je kromě veřejnosti a serveru www.bankovnipoplatky.com jedním z hodnotitelů v projektu klientského ratingu OVB Vstřícná banka. Její podíl na celkovém hodnocení je 58 procent. Odborná porota má tak v celém hodnocení jednoznačně nejsilnější váhu.
Pořadí | Banka | Hodnocení |
1. | Česká spořitelna | 71,18 |
2. | Komerční banka | 70,04 |
3. | GE Money Bank | 66,59 |
4. | UniCredit Bank | 64,93 |
5. | Poštovní spořitelna | 63,14 |
6. | ČSOB | 62,79 |
7. | Raiffeisenbank | 62,65 |
Zdroj: OVB Vstřícná banka