Umístění: Jižní Morava Ekonomika Na leden se plánuje podepsání dohody o turistickém propojení ČR a SR po vodě

Na leden se plánuje podepsání dohody o turistickém propojení ČR a SR po vodě

Veselí nad Moravou, 11. prosince 2010 (MEDIAFAX) - Čtyři české a čtyři slovenské kraje plánují podepsat v lednu dohodu, která by umožnila turistické propojení obou států po vodě. Řekl to mluvčí krajského úřadu Jan Chmelíček.

cr-sr-reka250

 

Dohodu o přeshraniční spolupráci při rozvoji Baťova kanálu uzavřou na lednovém veletrhu Regiontour v Brně hejtmani Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého a Moravskoslezského kraje s župany Trnavského, Trenčianského, Bratislavského a Žilinského samosprávného kraje na slovenské straně.

Vyřešení dosavadních úředních překážek pomůže do budoucna turistické propojení Moravy s Dunajem. Pak by byla možná plavba výletními loděmi ze severu Moravy až do Černého moře.

"Hlavním bodem dohody je deklarovaný zájem o další rozvoj Baťova kanálu a s tím souvisejících aktivit zejména v oblasti cestovního ruchu," zdůraznil hejtman Michal Hašek (ČSSD). Podle hejtmana požádala o politickou podporu krajů obecně prospěšná společnost Baťův kanál. "Dohoda mezi krajskými reprezentacemi dosud chyběla. Může být přitom velmi účinná například při jednání s oběma centrálními vládami," řekl Hašek.

Na česko-slovenské hranici nejsou ani sedmnáct let po rozpadu federace vyřešeny v souvislosti s Baťovým kanálem veškeré majetkoprávní náležitosti. "Pro jednání příslušné mezivládní hraniční komise, pro jednání obou ministerstev vnitra nebo ministerstev zahraniční vysílá celkem osm krajů jasný signál, že je to jejich priorita a že mají zájem, aby se věci na Baťově kanále pohnuly dopředu," dodal Hašek.

Délka vodní cesty, známé pod názvem Baťův kanál, je v současnosti 53 kilometrů. Podle šéfa společnosti pro rozvoj Baťova kanálu Vojtěcha Bártka umožňuje kanál turistickou plavbu mezi Otrokovicemi na Zlínsku a Skalicí na Slovensku. "Nákladní plavba zde nefunguje. Lidé na vodě tráví dovolenou, víkendové pobyty nebo přijíždějí ve svém volném čase, aby se svezli na lodi," řekl Bártek.

Některé úseky vedou řekou Moravou, jinde uměle vyhloubenými kanálovými úseky. Plavební hladinu udržuje 13 jezů. Hloubka Baťova kanálu je průměrně 1,5 metru. Šířka plavební cesty činí průměrně 12 metrů. Na vodní cestě je 50 mostů.

Jiří Nováček

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci