Umístění: Jižní Morava Ekonomika Nejabsurdnější bankovní poplatek: zpoplatnění výběru na přepážce

Nejabsurdnější bankovní poplatek: zpoplatnění výběru na přepážce

Praha, 1. února 2011 (MEDIAFAX) - Poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu se stal vítězem prvního kola šestého ročníku soutěže o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2010, celkem pro něj hlasovalo více než osm tisíc lidí (8 035 hlasů). Výsledky prvního kola zveřejnili organizátoři soutěže v úterý.

Penize

 

Na druhém místě skončil poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, který získal 6 368 hlasů. Se 4 817 hlasy obsadil třetí místo poplatek za předčasně splacený úvěr.

Mezi nejabsurdnějšími pěti bankovními poplatky se umístili ještě poplatek za vložení variabilního symbolu do příkazu k úhradě (4 126 hlasů) a poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou (2 230 hlasů).

O těchto pěti poplatcích mohou nyní návštěvníci serveru www.bankovnipoplatky.com hlasovat ve finálovém kole do konce února 2011. Nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2010 vyhlásí organizátoři hlasování na začátku března.

V prvním kole hlasovalo celkem 34 670 lidí. Z České republiky přišlo 33 658 hlasů a ze Slovenska jen 1 012. "Z výsledků vyplývá zajímavé zjištění, že i přes velký rozdíl v počtu hlasů mezi ČR a SR, dopadlo hlasování v obou zemích totožně. Finálová pětka je v obou zemích shodná," poznamenal Patrik Nacher ze serveru bankovnipoplatky.com.

V prvním ročníku návštěvníci webu zcela suverénně zvolili za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve druhém ročníku pak zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Třetí ročník ovládl poplatek za vedení běžného účtu. Ve čtvrtém ročníku to byl poplatek za nadměrný vklad. A loni v pátém ročníku vyhrál poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet. "Pro šestý ročník ankety jsme nezařadili vítěze předchozích pěti ročníků, aby měly šanci vyhrát i jiné absurdní poplatky. Dále už nebude nominován ani poplatek za připsání úroku (loni na druhém místě), neboť ho žádná banka nevybírá," doplnil Nacher a dodal, že anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky.

Filip Sušanka

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci