Umístění: Jižní Morava Ekonomika Pivní rekord: Pivovar Starobrno navařil milion hektolitrů piva!

Pivní rekord: Pivovar Starobrno navařil milion hektolitrů piva!

Brno, 28. prosince 2010 - Je právě 10:05, 28. prosince 2010. Na tento okamžik v  pivovaru Starobrno netrpělivě čekali. Právě zde totiž padl ojedinělý rekord. Vůbec poprvé v historii se letos podařilo pokořit hranici jednoho milionu vyrobených hektolitrů piva za kalendářní rok.

vrchni-sladek-tomas-pluhacek

 


Slavnostní okamžik si ve stáčírně sudů nenechal ujít manažer a vrchní sládek pivovaru Tomáš Pluháček. „Rekord padl, právě jsme stočili sud, kterým jsme překročili jeden milion hektolitrů letos vyrobeného piva. Tento sud s naším jedenáctistupňovým Mediem je toho důkazem,“ uvedl Tomáš Pluháček.

Historického úspěchu se pivovaru Starobrno podařilo dosáhnout mimo standardní produkce do sudů, tanků a lahví také díky instalaci stáčecí linky s vyfukovacím strojem, která vyrábí a plní populární Maxilahve o obsahu 1,5  a 2 litrů.
Skupina Heineken Česká republika se rozhodla investovat do vybudování linky ve Starobrnu právě díky popularitě Maxilahví na spotřebitelském trhu. Kompletní linka na speciální beer pack je ze všech českých pivovarů zatím jediná svého druhu v republice. Do zkušebního provozu byla uvedena v dubnu, na plný výkon funguje od května. „Očekávání se naplnila. V maximálním výkonu linka dokáže vyrobit a naplnit 14 000 lahví za hodinu. V létě jela v nonstop provozu, dnes funguje pět pracovních dnů v týdnu,“ dodává Pluháček.

Uvedení Maxilahví na trh původně provázely obavy, zda si konzervativní český spotřebitel na nový obal zvykne. Maxilahve však na trhu zaznamenaly okamžitý úspěch. Ve starobrněnském pivovaru do nich plní oblíbené značky jihomoravských spotřebitelů, desetistupňové Starobrno Tradiční a jedenáctistupňové Medium.

U příležitosti konce roku 2010 Tomáš Pluháček shrnul některé z dalších letošních úspěchů pivovaru. Za úspěch považuje nové třináctistupňové kvasnicové pivo, které je na trhu od září letošního roku. „Pivo, které vaříme podle klasické starodávné receptury, je charakteristické vyšší hořkostí a chlebnatou plností,“ konstatuje Pluháček.
Hitem z produkce Starobrna je už několik let i speciál Zelené pivo, které se prodává jediný den v roce, na velikonoční Zelený čtvrtek. Letos ho v pivovaru navařili nejvíce v historii - 3,5 tisíce hektolitrů. Prodávalo se po celé republice.

(red), foto: archiv Starobrno


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci