"Přes počáteční nepřízeň počasí zavítalo do pivovaru Starobrno během celého odpoledne a večera přibližně 11 tisíc návštěvníků. Prodalo se okolo 350 sudů piv vařených v místním pivovaru. Z toho se téměř šest set půllitrů vypilo na plošině vynesené jeřábem nad pivovar. Ta se těšila obrovskému zájmu příchozích," prohlásila event manažerka Heinekenu Česká republika Silvie Jacquesová.
V minulém roce přitom na akci 13,5 tisíce lidí spotřebovalo jen zhruba 260 sudů starobrněnských piv. Rozdíl však nezpůsobilo to, že by letošní návštěvníci v pivovaru pili o tolik více piva, ale výrazně to ovlivnila nová nefiltrovaná starobrněnská třináctka, kterou pivovar stáčí pouze do 30litrových sudů. A mezi návštěvníky byl o nové pivo, které je v restauracích k dostání teprve od letošního srpna, obrovský zájem. "V průběhu dne se sudy s ní vypily do poslední kapky," řekla Beute.
Kromě oblíbené třináctky točili zaměstnanci pivovaru také Starobrno Medium, Tradiční, Ležák, specialitu Baron Trenck, Heineken či nové nealkoholické Fríí. Na stáncích se čepovaly také nealkoholické limonády Zulu. Sudy s ostatními pivy měly letos stejně jako vloni obsah 30 a 50 litrů.
Pivovar Starobrno
Sobotní odpoledne vyplnila návštěvníkům pivovaru kromě zlatavého moku také spousta hudebních vystoupení. Na podiu vystoupili například Lenka Dusilová, skupiny All X, Děda Mládek Illegal Band, Vypsaná Fixa či Mig 21. Na akci byl také stan projektu Domluvme se!, který se zaměřuje na prevenci a zodpovědné chování řidičů v oblasti konzumace alkoholu před jízdou.
Kvůli dni otevřených dveří zastavil pivovar po celou sobotu výrobu piva. Přípravy a samotná realizace akce totiž letos dohromady zaměstnaly až 200 lidí.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 se působnost skupiny rozrostla o Královský pivovar Krušovice. V polovině roku 2008 skupina dokončila akvizici společnosti Drinks Union. V roce 2009 bylo Starobrno fúzováno do společnosti Královský pivovar Krušovice a na počátku následujícího roku byla do obchodního rejstříku zapsána změna obchodní společnosti, kterou byla společnost Královský pivovar Krušovice přejmenována na Heineken Česká republika. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.