"Očekáváme přibližně pětiprocentní meziroční nárůst počtu zahraničních turistů do České republiky, což by se mělo projevit i v mírném nárůstu tržeb, přestože i cizinci zatím stále šetří," poznamenal Okamura a dodal, že Velikonoce tradičně patří v České republice, spolu s obdobím Vánoc a Silvestra, k nejvytíženějšímu období z hlediska turistického ruchu vůbec.
"Turisté přijíždí do Čech často už ve čtvrtek a jejich zvýšená přítomnost trvá až do velikonočního pondělí. V mnoha zemích, například v Německu či v katolické jižní Evropě je totiž státním svátkem i pátek, na rozdíl od České republiky," upřesnil Okamura.
Podle něj o Velikonocích přijíždí do České republiky hlavně evropští turisté. "Například v asijských zemích se totiž Velikonoce ani neslaví, asijští turisté tak nemají ani prodloužený volný víkend, jelikož se nejedná o křesťanské země, a tudíž jsou Velikonoce v těchto zemích běžným pracovním dnem," vysvětlil Okamura.
Češi však během Velikonoc na rozdíl od ostatních Evropanů nijak zásadně necestují, protože volno je v ČR mnohem kratší. "O velikonocích zaznamenáváme u českých turistů snad jen mírný nárůst zájmu o eurovíkendy, kdy někteří Češi tráví velikonoční prodloužený víkend v některém z atraktivních západoevropských měst, jedná se především o Vídeň, Paříž, Londýn, Řím, Barcelonu a Benátky," doplnil Okamura.