"Politické strany aktualizují své webové stránky, statusy na Facebooku, Twitteru, nahrávají videa na YouTube, ale až na vzácné výjimky se neúčastní diskuse s těmi, kdo na jejich profilech zanechají zprávu," řekl vedoucí výzkumu Roman Chytilek. Strany se tak podle něj pohybují v prostředí, které k interaktivitě vybízí, ale nevyužívají toho.
Brněnští politologové odhalili významné rozdíly i v oblasti aktualizace obsahu jednotlivých částí internetové prezentace českých politických stran. Na všech sledovaných sítích jsou podle nich nejaktivnější Strana zelených a TOP09.
Mezi zajímavá zjištění výzkumu patří podle Chytilka i skutečnost, že probíhající parlamentní volební kampaň je mnohem méně negativní, než jak ji prezentují média. Vědci zjistili, že například vyznění mítinků stran je pozitivní. To ale podle nich neznamená, že by na nich partaje nekritizovaly své soupeře. "Z jednotlivých vystoupení si však návštěvník neodnáší jen vizi temné budoucnosti, ale i různobarevnou pozitivní vizi, již jednotlivé strany nabízí," uvedl Otto Eibl, další z členů výzkumného týmu.
Stěžejní témata kampaně podle výzkumníků předurčila hospodářská krize. Na druhou stranu ale chybí jedno dominantní téma.
Jasně svá témata dokážou sdělovat zavedené politické strany. Hodnoty jako "rovnost" a "svoboda" z voleb 2006 ustupují podle politologů "efektivitě" a "prevenci budoucích rizik". Programy jednotlivých stran se stále více podobají a ideologická vzdálenost mezi nimi se významně zmenšuje. "V praxi to znamená, že většina stran v programech přináší kombinaci pravicových a levicových hodnot, respektive opatření," popsal panující stav politické nabídky Eibl.