Umístění: Jižní Morava Politika ODS: Dopravním stavbám na jihu Moravy by pomohly změny zákona

ODS: Dopravním stavbám na jihu Moravy by pomohly změny zákona

Brno, 24. května 2010 (MEDIAFAX) - Změny zákonů by pomohly podstatně urychlit výstavbu důležitých silnic na území jižní Moravy. Takové je přesvědčení jihomoravské ODS, které v pondělí v Brně prezentoval její poslanec František Sivera, oblastní volební lídr za Blanensko.

ods-2

 

Hlavními problémy spojení Jihomoravského kraje s okolními evropskými metropolemi jsou podle ODS dořešení dálničního spojení mezi Brnem a Vídní (R52), výstavba rychlostní silnice mezi Brnem a Moravskou Třebovou (R 43) a zahájení stavby severojižní rychlostní spojky mezi Břeclaví a Hulínem na Zlínsku (R55).

"Zjednodušením legislativy a efektivní přípravou by se tyto stavby daly zvládnout v relativně krátkém čase. V rozvoji dopravní infrastruktury vidíme klíč pro řešení nezaměstnanosti a vytváření nových pracovních míst," řekl agentuře Mediafax krajský volební lídr Václav Mencl.

Dopravní spojení jižní Moravy je nutné zlepšit. ODS proto podpoří urychlené dobudování silniční a železniční sítě. "Budeme usilovat o co nejrychlejší realizaci výše zmíněného kvalitního spojení Brna s Vídní i rozšíření dálnice D1. Zjednodušíme legislativní prostředí tak, aby projekty nových silnic mezi Brnem a Moravskou Třebovou a mezi Břeclaví a Hulínem mohly být uskutečněny v nejbližších letech. Budeme také prosazovat rozšíření silnice Pohořelice - Znojmo pro snížení nezaměstnanosti Znojemska," vypočítal plánované aktivity konzervativců Sivera.

V rámci železniční sítě podpoří ODS podle Sivery výstavbu nového brněnského hlavního nádraží a dalších staveb, které zjednoduší dopravu občanů. "Složitá legislativní pravidla a neustálé umělé protahování přípravy staveb některými účelovými občanskými sdruženími brzdí realizaci těchto staveb," řekl poslanec.

Podle Sivery je nezbytné změnit legislativní pravidla. "Dnes se realizují stavby v dopravní infrastruktuře připravené před rokem 2005. Všechny naše klíčové stavby se ale v současné době nacházejí teprve v etapě přípravy a ta je provázena neustálými obstrukcemi ze strany neziskových organizací s ekologickým zaměřením, podporovaných dřívějším vedením ministerstva životního prostředí," prohlásil Sivera.

ODS podle něj nechce bránit občanským aktivitám v předkládání připomínek k projektům ve správním řízení. "Je ale nutné, aby stejně jako v okolních státech byly připomínky řešeny v jednom konkrétním územním řízení a ne v celé řadě dalších," upozornil s tím. Zároveň slíbil, že ODS bude v parlamentu usilovat o změnu a zjednodušení legislativy.

Přístup ministerstva životního prostředí je podle názoru jihomoravské ODS nutné změnit. "Dnes se nechová jako instituce dbající na ochranu životního prostředí, ale jako instituce podporující jakýkoliv odpor či obstrukci vůči větším stavbám, často se vměšuje investorům do jejich záměrů. Nová ministryně životního prostředí se však pokouší složitě tuto praxi změnit," pochválil Sivera práci nedávno dosazené ministryně Rut Bízkové.

Sivera v pondělí v Brně prohlásil, že ODS požaduje korektní a průhledná výběrová řízení s "eliminací možností uzavírat dodatky navyšující cenu staveb bez závažných důvodů".

Cenu je podle Sivery nezbytné rozdělit na cenu vlastních staveb a okolní infrastruktury, vzniklou na základě požadavků ministerstev, obcí či dotčených organizací. Stavby v přípravě je nutné znovu prověřit co do potřebnosti jejich rozsahu a parametrů. "Zde je jistě cesta, jak najít další úspory před vlastním započetím stavby," řekl Sivera.

Jiří Nováček

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci