Umístění: Jižní Morava Politika Rok 2009: Krajský úřad dosáhl řady úspěchů

Rok 2009: Krajský úřad dosáhl řady úspěchů

Konec starého a začátek nového roku je obvykle příležitostí k bilancování uplynulého období a k rekapitulaci perspektiv a očekávání. Z tohoto úhlu pohledu velmi pozitivní, že uplynulý rok 2009 přinesl významná ocenění práce a služeb, které Krajský úřad Jihomoravského kraje poskytuje občanům, obcím i příspěvkovým organizacím.

Crha

 

Na prvním místě je třeba připomenout vítězství Národní ceny kvality České republiky ve veřejném sektoru – model CAF (The Common Assessment Framevork – společný hodnotící rámec). Uplatňování modelu CAF se krajský úřad věnuje od roku 2005, kdy probíhá každoroční sebehodnocení krajského úřadu dle přesně stanovených kritérií. Na základě takto získaných výsledků je vždy sestaven akční plán, který obsahuje konkrétní opatření ke zlepšování služeb poskytovaných krajským úřadem a jeho plnění se pravidelně vyhodnocuje.  V uplatňování moderních metod řízení, mezi něž CAF patří, budeme i nadále pokračovat.

Orgány kraje schválily podání žádosti na projekt „Posilování institucionální kapacity a efektivnosti Krajského úřadu Jihomoravského kraje a příspěvkových organizací Jihomoravského kraje“ do výzvy v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Projekt chce dosáhnout trvalého systémového zlepšování a zvyšování výkonnosti úřadu prostřednictvím využití metod řízení kvality (model CAF, strategické, procesní a projektové řízení).

Mezi významná ocenění, jichž si velmi vážíme, určitě patří také 2. místo v soutěži Úřad roku „Půl na půl – respekt k rovným příležitostem, kterou vyhlásila společnost Gender Studies ve spolupráci s Ministerstvem vnitra s cílem podporovat zavádění rovných příležitostí do práce a politiky úřadů veřejné správy a především vyzdvihnout ty úřady, kde princip rovných příležitostí funguje. Krajský úřad rovněž získal 3. místo mezi krajskými úřady v třetím ročníku projektu Nejlépe komunikující úřad. Projekt pravidelně monitoruje úroveň komunikace institucí veřejné správy.

Velkou pozornost trvale a soustavně věnujeme metodické pomoci obcím na svém území. Jedním z výrazných nástrojů této pomoci jsou pravidelné porady vedení kraje a krajského úřadu se starostkami a starosty obcí, které se dvakrát ročně uskutečňují přímo v jednotlivých okresech. Metodickou pomoc velmi pozitivně hodnotí starostky a starostové obcí také v pravidelném dotazníkovém šetření, jehož prostřednictvím získáváme důležitou zpětnou vazbu také od občanů a příspěvkových organizací zřizovaných JMK. Co mne zejména potěšilo, je výrazné zlepšení celkového hodnocení úřadu ze strany občanů - získali jsme známku 1,51 oproti 1,64 v přecházejícím roce.
A byl bych špatným ředitelem, kdybych se nepochlubil i dalším úspěchem, který navíc přispívá i ke zlepšení vzhledu města Brna – v roce 2009 byla dokončena druhá etapa rekonstrukce areálu Administrativního a školicího centra JMK v ulici Cejl, takže celý úřad je nyní soustředěn ve dvou lokalitách: v areálu na Cejlu a na Žerotínově náměstí 3/5.Věřím, že tak budeme moci poskytovat ještě lepší služby občanům, obcím i organizacím Jihomoravského kraje, protože to je hlavním smyslem práce krajského úřadu.

Jiří Crha
ředitel KrÚ JMK

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci