"Postup premiéra a ministra dopravy Pavla Dobeše považuji za bezprecedentní útok na zástupce regionů v dozorčím orgánu Českých drah za situace, kdy kraje jsou klíčovým objednatelem osobní železniční dopravy, hradí miliardové částky Českým drahám a logicky mají zájem na kontrole hospodaření železnic prostřednictvím zastoupení jednoho člena v dozorčí radě," řekl v pátek Hašek. Premiér podle něj použil jako podpůrný argument pro odvolání Palase fakt, že by zástupce krajů v dozorčí radě mohl informace získané v ČD použít v soudním sporu mezi kraji a státem.
"Vláda se bojí soudního sporu s kraji a snaží se zamezit krajům získat podpůrné důkazy proti postupu vlády, která porušuje dohodu s kraji z roku 2009 o financování ztráty regionální železniční dopravy," řekl Hašek.
Dodal, že dodnes kraje žalobu proti vládě nepodaly, protože asociace krajů podle něj až dosud preferovala dohodu a smírné řešení. "Bohužel Nečasova vláda opět volí silové řešení a dává přednost válcování před dialogem. Za této situace nezbývá než svolat mimořádné jednání Rady Asociace krajů a ihned podat nejen žalobu na plnění závazku vlády v rozsahu memoranda z roku 2009, ale i předběžná soudní opatření, která zabrání možným manipulacím s důkazy, kterých se vláda, soudě podle křečovité a panické řeči s odvoláním zástupce krajů z dozorčí rady Českých drah, nebude štítit," prohlásil Hašek.
Šéf Asociace krajů zároveň vyzval předsedu vlády Petra Nečase (ODS) a ministra dopravy Pavla Dobeše (VV), aby okamžitě upustili od záměru odvolat zástupce krajů z dozorčí rady ČD. "Jinak ponesou politickou i právní odpovědnost z podezření nepřípustně ovlivnit soudní spor vlády a krajů zatajováním důkazů či znemožnění přístupu k nim," uvedl Hašek.
Podle jihomoravského hejtmana si vláda bere občany v Česku jako rukojmí své neschopnosti zvládnout hospodaření státu a naplnění daňových příjmů podle schváleného státního rozpočtu. "Je trapné požadovat po krajích, kterým klesly daňové příjmy v průměru o dvacet procent a vláda je navíc cíleně likviduje neustálým snižováním dotací na sociální služby či úhrad ze zdravotního pojištění, chtít o dalších šest set milionů korun na regionální železniční dopravu více oproti nynějším úhradám," uzavřel Hašek.