Výhodou elektronického systému je podle mluvčí jednodušší a transparentnější přístup k zakázkám na straně dodavatelů a úspory pro univerzitu.
"Na zprovoznění systému jsme začali pracovat loni v říjnu, po krátkém zkušebním provozu jej nyní postupně zavádíme do jednotlivých oblastí činnosti univerzity," řekl kvestor univerzity Ladislav Janíček.
Využití elektronického systému pro nákup zboží, služeb a stavebních prací bude podle Janíčka znamenat zkrácení lhůt zadávacích řízení, úsporu transakčních nákladů a snížení pořizovacích cen. "Konkrétní poptávku vloží pracovníci univerzity na internetové stránky a firmy na ni mohou ihned reagovat. Systém navíc umožní anonymním a neregistrovaným uživatelům nahlédnout do přehledů zadávacích řízení a s nimi souvisejících informací," vysvětlil kvestor. Veřejnost tak bude podle něho moci pravidelně sledovat probíhající a ukončené veřejné zakázky, což usnadní kontrolu.
Dodavatel, který chce nabídnout své zboží, služby nebo stavební práce v některém ze zadávacích řízení Masarykovy univerzity, bude muset na uvedené internetové adrese vyplnit údaje o společnosti a zaregistrovat se do elektronického nástroje. "Po registraci obdrží přístupové heslo, které mu umožní vstup do nástroje, podání nabídky a provádění dalších úkonů. Zaregistrovaní zájemci z řad dodavatelů si navíc zajistí, že budou následně elektronicky vyzýváni k účasti v dalších zadávacích řízeních," popsal fungování systému Janíček