Kyjov, 22. dubna 2011 (MEDIAFAX) - Kyjovská nemocnice bude mít od 1. května nemocničního ombudsmana. Jeho úkolem bude chránit pacienty při případném nedodržování jejich práv a poskytování pomoci při řešení problémů souvisejících s léčbou a pobytem v nemocnici, informoval v pátek ředitel kyjovské nemocnice Josef Pejchl.
Nemocniční ombudsman začne v Kyjově působit od 1. května. "Nebude však vytvořena nová pracovní pozice. Funkci ombudsmana dostane do náplně práce manažerka kvality Eva Havlíková," řekl Pejchl.
Podle ředitele se bude ombudsman zabývat případným nedodržováním práv pacientů, bude jim i jejich příbuzným a přátelům poskytovat pomoc při problémech s léčbou a pobytem v nemocnici. "Vyšetří také stížnosti a podněty týkající se kvality poskytované péče a eventuální neetické chování zaměstnanců," doplnil Pejchl, podle kterého musí nemocniční ochránce práv zachovávat mlčenlivost. Informace může poskytnout pouze řediteli nemocnice, případně zaměstnancům jim určeným.
Kromě ombudsmana hodlá nemocnice založit i radu pacientů, jejímiž členy se stanou vybraní lidé z řad pacientů nemocnice. "Od členů rady budeme očekávat kladné i záporné připomínky," sdělil šéf nemocnice. Myšlenka na vznik ochránce práv a rady pacientů vznikla ve vedení nemocnice kvůli lepší komunikaci s pacienty.