Umístění: Jižní Morava Doprava Metrostav Infrastructure zprovoznil na D1 dva nadjezdy, o víkendu zbourá provizorní most

Metrostav Infrastructure zprovoznil na D1 dva nadjezdy, o víkendu zbourá provizorní most

Brno, 11. listopadu 2020 – Na jaře bourání, na podzim otevírání. Takový příběh mají letos dva nadjezdy na dálnici D1 mezi exity 168 Devět křížů a 178 Ostrovačice. Zatímco v dubnu stavaři Metrostavu Infrastructure a.s. snesli v rekordním tempu pět nadjezdů, nyní uvedli na stejných místech dva nové opět do provozu. Zbývající tři mosty přes dálnici v úseku 23 dokončí v příštím roce.

metrostav novy most d1

 

„Zbourat most je vždy o dost rychlejší než ho postavit – připomínám, že na přelomu dubna a května jsme za pouhé dvě víkendové noční uzavírky snesli pět nadjezdů a jeden provizorní most vysunuli! Na druhou stranu letos se naši kluci na dálnici D1 přes léto opravdu činili a díky tomu jsme stihli postavit dva nové nadjezdy již za necelých 7 měsíců. Všechny jsou dvoupolové, mají prefabrikované nosníky a monolitickou nosnou konstrukci,“ řekl Jiří Zapadlo, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Infrastructure a.s.

O nadcházejícím víkendu naváže na zprovoznění nadjezdů demontáž mostního provizoria mezi Domašovem a Javůrkem. Dálnice D1 bude v obou směrech uzavřena od soboty 14. listopadu 18:00 hod do neděle 15. listopadu 8:00 hod. Před a po uzavírce bude navíc provoz obousměrně zúžen do jednoho pruhu po dobu šesti hodin. „Termín demontáže jsme po dohodě s ŘSD zvolili s ohledem na předpokládaný mírnější víkendový provoz. Zároveň chceme využít celkové uzavírky k montáži prefabrikovaných nosníků na jednom z dalších nadjezdů,“ upřesňuje Jiří Zapadlo.

Do konce roku stihnou stavaři Metrostavu Infrastructure a.s. ještě přípravné práce na budování dvou tzv. ekoduktů, nadchodů pro zvěř. V příštím roce přijde na řadu dokončení zbývajících tří nadjezdů a především dlouho očekávaná modernizace pravého a levého jízdního pásu. Vždyť tento úsek o délce 10,3 km má cementobetonový kryt ještě ze 70. let, a patří tak k těm nejvíce poškozeným na celé D1!

Cílem projektu s názvem Modernizace v úseku Mirošovice–Kývalka Dálnice D1 úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice je rozšířit stávající komunikaci a kompletně rekonstruovat její povrch, nadjezdy a další objekty. Veškeré nové mostní konstrukce jsou přitom dimenzovány tak, aby umožnily případné rozšíření dálnice o další jízdní pruh v každém směru. Zakázku za více než 1,7 miliard korun realizuje pro Ředitelství silnic a dálnic společnost Metrostav Infrastructure a.s..


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci