Na Ministerstvu životního prostředí ji 24. května podepsali náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař a náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl. „Přes dálnici D1 se postaví nové koridory pro migraci zvěře. Dálnice je jednou z největších umělých bariér pro zvěř v České republice. Nové přechody budou místo z původně plánovaného betonu ze dřeva, což povede ke snížení nákladů z původních 300 milionů na 30 milionů korun. Při rekonstrukci dálnice vzniknou dva 40 metrů široké nadchody v prioritních úsecích na 94. kilometru u Humpolce a na 175. kilometru dálnice D1,“ říká náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař.
„Jsem rád, že oba resorty touto dohodou deklarovaly společný zájem na realizaci modernizace D1 při respektování požadavků ochrany přírody a krajiny. Věřím, že tato spolupráce bude pokračovat i ve všech dalších krocích přípravy a realizace tohoto záměru,“ řekl 1. náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.
V projektu rekonstrukce dálnice se i nadále počítá s využitím stávajících mostů. Oprava dálnice mohla být zcela zastavena kvůli chybějící dokumentaci právě k aktuálně zahájené stavbě nových migračních koridorů. Ministerstvo životního prostředí vyšlo projektu opravyvstříc a původní EIA na rekonstrukci dálnice, která se řešila v letech 2007 – 2010, uznalo i v rámci změny v plánech opravy komunikace.
Podobně řešené přechody pro zvěř jsou i na německých nebo slovenských komunikacích. Cílem koridorů je minimalizace zásahů člověka do přírody a umožnění přirozené migrace zvěře na jejich trasách.
red, ilustrační foto: Václav Buk