Absence vymezení trasy rychlostní silnice R43 v závazné části textové části Územního plánu velkého územního celku Brněnské sídelní regionální aglomerace podle verdiktu NSS totiž "způsobila nezákonnost Územního plánu Brna v části týkající se vymezení ploch a trasy rychlostní silnice R43 se všemi jejími objekty a souvisejícími stavbami."
Verdikt NSS znamená, že uvažovaná výstavba rychlostní silnice R 43, která měla vést z Brna do Svitav a Hradce Králové přes brněnskou čtvrť Bystrc, se dále odsouvá. Takzvaná "bystrcká" varianta trasování silnice však byla zároveň i dlouhodobě terčem kritiky ekologů i části obyvatel sídliště.
Politické špičky jižní Moravy naopak stavbu rychlostní silnice považují za jednu z nejzásadnějších dopravních priorit kraje. Současná stará silnice I/43 totiž nevyhovuje ani kapacitou a je kvůli častým vážným dopravním nehodám známá jako silnice smrti. Navzdory skutečnosti, že silnice I/43 doslova dusí obyvatele řady vesnic mezi Brnem a Svitavami, nedokázaly se zatím úřady, ekologové a politické reprezentace dohodnout na kompromisní variantě jejího vedení.