Po průzkumu využití slevových portálů a jejich dopadu na úroveň kvality služeb v České republice, se podobný průzkum uskutečnil také na evropské úrovni. Z výsledků vyplývá, že hoteliéři mají jednotný názor - masové a dlouhodobé využívání slevových portálů vede k úbytku opakovaných hostů a během kampaně dochází ke zhoršování hodnocení hosty na recenzních stránkách až o 10 procent.
Ve většině případů se provize slevových portálů pohybuje v rozmezí 21 až 30 procent z celkové částky. Mezi hlavní rizika využívání těchto nástrojů patří podle AHR ČR vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení, negativní dopad na hodnocení kvality služeb prostřednictvím recenzí hostů a minimální konzumace hostů nad rámec předem zakoupených služeb ve speciálních slevách.
"Dlouhodobé využívání těchto systémů se promítne do kvality poskytovaných služeb. Řada hoteliérů zprvu chápala slevové portály především jako výhodný marketingový nástroj, avšak vzhledem k cenám, za které se služby na portálech prodávají, a účtovaným provizím je to relativně drahá forma propagace," uvedl za Asociaci hotelů a restaurací ČR Václav Stárek.