Slavnostního zahájení provozu se zúčastnil také náměstek brněnského primátora Ladislav Macek, nové lince popřál mnoho štěstí starobrněnský opat Lukáš Evžen Martinec a slavnostní řeč pronesli také členové managementu Heinekenu Česká republika v čele s jejím generálním ředitelem Lievenem Van der Borghtem. Posledně jmenovaný také přestřihl stuhu a tím symbolicky zahájil provoz linky a to ve společnosti René Hooft Graaflanda, který je CFO Heinekenu N. V. a také členem představenstva, a Ludwiga Beurleho, předsedy dozorčí rady dceřinné společnosti Heinekenu Brau Union AG.
Nová stáčecí linka dosáhne při plném, tzv. štítkovacím výkonu 14 tisíc lahví za hodinu (u lahví s objemem 1,5 litru). Podle Tomáše Pluháčka se při rozjezdu linky počítá s nonstop provozem a bude ji obsluhovat vždy čtyřčlenná směna. Vedle toho ale pivovar Starobrno dále pokračuje ve stáčení svých produktů do skleněných pivních lahví a nerezových sudů.
Novou linku dodala německá firma KHS, která má s moderními technologiemi pro stáčení a balení nápojů, potravinářských či například i nepotravinářských výrobků bohaté zkušenosti. Linka na plnění PET lahví tak splňuje veškeré požadované hygienické, hlukové a bezpečnostní parametry. Ke stáčecí lince přibyl i vyfukovací stroj, takže pivovar pokryje výrobu lahví vlastními zdroji. I když vyfukovací stroj pro výrobu speciálních PET obalů může znamenat nepatrně vyšší nároky na spotřebu elektrické energie, jistě přinese naopak úspory ve spotřebě vody a tepla. Navíc bude minimální i produkce odpadů, které budou v naprosté většině plně recyklovatelné.
Zavedení nové stáčecí linky ve starobrněnském pivovaru reaguje na dosavadní úspěchy skupiny Heineken s tímto novým balením piva na českém trhu. Jako první přišly s pivem ve speciálních plastových lahvích značky Zlatopramen a Starobrno, které v dubnu loňského roku představily v tomto obalu s obsahem 1,5 litru piva Zlatopramen 11° a Starobrno Tradiční. Nový obal a větší obsah si brzy získaly oblibu a Maxilahev tak definitivně vyvrátila pověsti o konzervativních českých spotřebitelích piva. V roce 2009, v období od května do října, skupina Heineken ovládla v tomto mladém segmentu balení piva tržní podíl více než 77 procent, jak potvrdil průzkum společnosti Nielsen. Před Vánocemi minulého roku uvedla další značka patřící do skupiny Heineken - Březňák další variantu plastového obalu, tentokrát dvoulitrový Velký Březňák. Ten je dosud největší pivní lahví na českém trhu. Za necelý rok od uvedení se na českém trhu podařilo prodat již téměř 300.000 hektolitrů piv značek Zlatopramen, Starobrno a Březňák v unikátních plastových obalech.
Pro pivní PET lahve zavedla skupina Heineken označení Maxilahev. Tento tzv. beer pack byl vyvinut speciálně pro pivo a od běžných PET lahví se liší v několika zásadních parametrech. Díky svému složení má desetinásobně vyšší ochranu proti průniku kyslíku, dvakrát vyšší trvanlivost produktu, dvojnásobně vyšší ochranu proti průniku CO2 a odlišuje se i větší šířkou a pevností plastu. Unikátní složení plastu zajistí také lepší teplotní stabilitu piva, které si tak zachová svoji nejvyšší kvalitu.