Umístění: Kultura Ostatni Projekt „Komunikující místo“ připomněl tajemství úspěchu v cestovním ruchu

Projekt „Komunikující místo“ připomněl tajemství úspěchu v cestovním ruchu

turisticka-znacka-hradBrno, 5. dubna 2013 - Jižní Morava je pověstná pohostinností a přívětivostí svých obyvatel. Je to potěšitelné zjištění, ale pro Centrálu cestovního ruchu Jižní Morava to je především výzva. Cíl byl jasný – přispět k tomu, aby toto hodnocení platilo skutečně ve většině turistických cílů, ubytovacích zařízení i restaurací regionu. Tak vznikl v roce 2011 projekt Komunikující místo, který letos v březnu končí.  O jeho výsledcích informovala ředitelka Centrály cestovního ruchu Jižní Morava Zuzana Vojtová předseda Institutu pro trénink pohostinnosti v Mikulově Martin Hrabec.

Pilotnímu ověření, kterého se v Brně, Prušánkách, Valticích a Černé hoře zúčastnili vedoucí pracovníci turistických informačních center, turistických TOP cílů, veřejné správy, zástupci mikroregionů i ubytovacích a stravovacích podniků z Jihomoravského kraje, předcházela promyšlená příprava osmi vzdělávacích modulů. Podíleli se na ní odborníci, jejichž jména mají v oboru dobrý zvuk.

Spoluzakladatel a předseda Institutu pro trénink pohostinnosti Martin Hrabec. PhDr Elfrída Chadimová, ředitelka slovenské společnosti Group PTK-ECHO, která se zabývá podnikatelským poradenstvím a odborným vzděláváním zaměstnanců členských hotelů slovenské Asociace hotelů a restaurací. Ing. Šárka Tittelbachová, specialistka na odborné vzdělávání v cestovním ruchu, jedna z nejuznávanějších specialistek na problematiku udržitelného cestovního ruchu v ČR. Ing. Hana Zábranská, přednášející na Vysoké škole obchodní předměty zaměřené na oblast cestovního ruchu. Ing. Pavel Hlinka, emeritní prezident Asociace hotelů a restaurací, působící v Radě asociace jako představitel její vzdělávací sekce.

Tento kolektiv vytvořil učební texty, metodické příručky pro lektory a specializovaný slovník s tisícovkou nejfrekventovanějších výrazů z oboru cestovního ruchu, veřejného stravování a ubytovacích služeb v pěti jazycích, pod jeho vedením vzniklo také patnáct výukových videí, představujících modelové situace a jejich správné řešení. Například práci se zákazníkem na recepci, komunikaci číšníka s hostem u stolu v restauraci, telefonický kontakt pracovníka turistického informačního centra se zájemcem o informace atd.

„Náš projekt, spolufinancovaný z prostředků Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, měl za cíl zlepšení kvality služeb, poskytovaných turistům v Jihomoravském kraji. Zaměřili jsme se především na zvýšení kvality komunikace, kterou mnohde ještě nedoceňují, ačkoli málo co dojmy z dovolené dokáže tak pokazit jako nedostatky v této oblasti,“ komentuje práci uplynulých 18 měsíců ředitelka Centrály cestovního ruchu Jižní Morava Zuzana Vojtová. Podle ní je zvýšení kvalifikace pracovníků v cestovním ruchu trvalým úkolem. Centrála i její projektový partner Institut pro tréning pohostinnosti v Mikulově -  na něm hodlají dále pracovat.  

Projekt Komunikující místo přispěl k zvýšení odborné připravenosti více než stovky pracovníků veřejné správy, turistických informačních center a podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu. Všechny materiály připravené v rámci projektu a vztahující se k problematice vedení a týmové práce, k standardům kvality v podnicích, odstraňování jazykových bariér, ke komunikačním dovednostem a dalším oblastem práce, budou zájemcům i nadále k dispozici na webu centrály ccrjm.cz, stejně jako výuková videa, která mohou zájemci použít pro další vzdělávání personálu i po oficiálním ukončení projektu.

Zdroj: CCRJM, ilustrační foto: Kryštof Turek


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci