Jak po skončení jednání hejtman uvedl, všichni účastníci si odnesli domácí úkol v podobě jednání s kolegy z vlády z vlastní politické strany. Ta by měla přinést další finanční prostředky k zaplacení zalistovacího poplatku, aby se Velká cena České republiky mohla na Masarykově okruhu opět konat.
„Nestačí oněch 20 milionů z ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Jakkoli jsme za ně rádi, dohodli jsme se, že budeme pokračovat v komunikaci s ministerstvem financí, průmyslu a obchodu, dopravy a ministerstvem pro místní rozvoj,“ vysvětlil jihomoravský hejtman.
Hašek nastínil i další možnosti, jak získat pro peníze pro pořádání závodu. „Pokusíme se s příslušnými rezortními ministry vyjednat i možnost podpory ze strany klíčových státních podniků,“ řekl Hašek s tím, že všichni účastníci schůzky se shodli také na nutnosti najít dlouhodobou variantu financování.
„Je potřeba najit systémové řešení,“ objasnil za všechny Jan Husák z TOP 09. Vojtěch Adam z KSČM zase apelovat na členy vládního kabinetu, aby nezapomněli na sportovní význam Grand Prix. „Stát si musí uvědomit, že Velká cena ČR je vlajkovou lodí motoristického sportu,“ připomněl.
Stejný názor má i Michal Babák z Věcí veřejných. „Shodli jsme se napříč politickým spektrem, že je potřeba pomoct motodromu,“ potvrdil poslanec. Přidal se k němu i občanský demokrat František Sivera: „Grand Prix má dopad na podnikatele v celém kraji. Budeme hledat cesty u různých ministerstev a subjektů a v krátkém čase se pokusíme najít možnost, jak poplatek uhradit,“ popsal další postup.
„Pokud by Velká cena ČR skončila, je to pravděpodobně navždy,“ ozřejmil důvody intenzivní snahy jihomoravských poslanců Hašek. Jeho stranický kolega z ČSSD Jeroným Tejc doplnil, že stát by zrušením akce přišel na dani z přidané hodnoty (DPH) asi o 120 milionů korun.
Karel Abraham starší, spolumajitel okruhu, byl po jednání s politiky spokojen. „Doufáme, že stát podpoří tuto akci. Není to jen Grand Prix, díky tomu jsou tu i další závody. Věříme, že to postoupí dál a opět se setkáme.“ Podobně se vyslovila i ředitelka okruhu Ivana Ulmanová. Ta navíc uvedla, že automotodrom má uzavřenou smlouvu s promotérskou agenturou Dorna do roku 2013. „Rádi bychom letos začali další jednání, abychom měli výhled na dalších pět let," uzavřela.
Sami jihomoravští poslanci se znovu sejdou na konci dubna v Poslanecké sněmovně, kde si sdělí výsledky jednotlivých jednání s ministry.
Automotodrom Brno požádal o garanci financování zalistovacího poplatku na začátku března poté, co zveřejnil předběžné hospodářské výsledky za rok 2010. Kvůli navýšení zalistovacího poplatku, po jehož zaplacení je Brno zapsáno do kalendáře podniků seriálu MotoGP, se společnost propadla do ztráty 78,7 milionu korun. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přislíbilo příspěvek 20 milionů korun, deseti miliony korun v současnosti přispívá statutární město Brno a Jihomoravský kraj.