
Cvičná nehoda na dálnici D1

Nekončící spory kolem rychlostní silnice R52

Jaká je budoucnost IDS JMK?

Nová loď na vodní cestě Baťův kanál

Silnice na jižní Moravě budou bezpečnější

S cílem výrazně zvýšit bezpečnost dopravy zahájila brněnská Správa Ředitelství silnic a dálnic ČR obnovu vodorovného dopravního značení, během níž budou nově natřeny středové čáry, odbočovací pruhy a přechody pro chodce. Tato renovace se dotkne více než třetiny nejdůležitějších tahů v Jihomoravsském kraji.
R52 pomůže rozvoji regionu
Problémy břeclavského okresu se zabývali členové Rady Jihomoravského kraje na výjezdním zasedání, které proběhlo dne 7. května v Mikulově. Za nejvážnější problém, brzdící rozvoj regionu, označil hejtman Michal Hašek váznoucí výstavbu rychlostní silnice R 52, která má navázat na rakouskou dálnici z Vídně do Drasenhofenu a spojit státní hranici s Pohořelicemi, kde dnes R 52 z Brna končí.
„Na rakouské straně pokračují velmi intenzívně stavební práce v souladu s mezivládní dohodou, která zakotvila Mikulov-Drasenhofen jako místo přechodu státní hranice. My jsme se zabývali důsledky možné situace, že Rakousko splní svoji část dohody a v roce 2013 přivede čtyřpruhový dálniční tah do Drasenhofenu,“ řekl hejtman a zdůraznil, že takovou situaci nelze připustit.
I/43: „Silnice smrti“ bude bezpečnější
Silniční tah z Brna na Svitavy, lemovaný mnoha pomníčky a mezi řidiči nechvalně známý jako „silnice smrti“, má být bezpečnější. Shodli se na tom zástupci vedení Jihomoravského kraje na výjezdním zasedání, které se uskutečnilo dne 9. dubna v Blansku.
Letiště Brno
Společnost Letiště Brno plánuje řadu investic. Kromě záměru na vybudování logistického centra za 1,5 miliardy, kombinujícího nákladovou leteckou, železniční a dálniční dopravu, plánuje i opatření, která by měla přispět ke zvýšení provozu letiště a také počtu cestujících ze současného půl miliónu na 800 tisíc odbavených ročně. Podrobnosti sdělil ředitel Letiště Brno Ing. Tomáš Plaček.
Strana 205 z 208