Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje týdně přepraví na jeden a půl miliónu cestujících. Jaké novinky čekají na cestující od začátku školního roku a kdy projedete celý kraj na jednu jízdenku? Odpovídá ředitel společnosti KORDIS JMK Ing. Jaromír Holec.
Jaká je budoucnost IDS JMK?
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje týdně přepraví na jeden a půl miliónu cestujících. Jaké novinky čekají na cestující od začátku školního roku a kdy projedete celý kraj na jednu jízdenku? Odpovídá ředitel společnosti KORDIS JMK Ing. Jaromír Holec.
Nová loď na vodní cestě Baťův kanál
Neděle 12.7. byla pro jihomoravskou vodní cestu Baťův kanál v její říční části ve zdrži veselského jezu svátkem. Na většině její délky, tedy na ostatních 50 kilometrch probíhal normální prázdninový provoz. Vodu brázdily, protože počasí bylo příznivé, desítky lodí nejrůznějších velikostí. Ty dvě zatím největší, tedy Danaj a Konstancie zatím mohly být kvůli investiční náročnosti pořízeny z prostředků veřejných, ať už městských, jako Hodonínská Konstancie, nebo i Evropských, jako Strážnická Danaj.
Silnice na jižní Moravě budou bezpečnější
Dopravní značení prochází masivní obnovouS cílem výrazně zvýšit bezpečnost dopravy zahájila brněnská Správa Ředitelství silnic a dálnic ČR obnovu vodorovného dopravního značení, během níž budou nově natřeny středové čáry, odbočovací pruhy a přechody pro chodce. Tato renovace se dotkne více než třetiny nejdůležitějších tahů v Jihomoravsském kraji.
R52 pomůže rozvoji regionu
Problémy břeclavského okresu se zabývali členové Rady Jihomoravského kraje na výjezdním zasedání, které proběhlo dne 7. května v Mikulově. Za nejvážnější problém, brzdící rozvoj regionu, označil hejtman Michal Hašek váznoucí výstavbu rychlostní silnice R 52, která má navázat na rakouskou dálnici z Vídně do Drasenhofenu a spojit státní hranici s Pohořelicemi, kde dnes R 52 z Brna končí.
„Na rakouské straně pokračují velmi intenzívně stavební práce v souladu s mezivládní dohodou, která zakotvila Mikulov-Drasenhofen jako místo přechodu státní hranice. My jsme se zabývali důsledky možné situace, že Rakousko splní svoji část dohody a v roce 2013 přivede čtyřpruhový dálniční tah do Drasenhofenu,“ řekl hejtman a zdůraznil, že takovou situaci nelze připustit.
I/43: „Silnice smrti“ bude bezpečnější
Silniční tah z Brna na Svitavy, lemovaný mnoha pomníčky a mezi řidiči nechvalně známý jako „silnice smrti“, má být bezpečnější. Shodli se na tom zástupci vedení Jihomoravského kraje na výjezdním zasedání, které se uskutečnilo dne 9. dubna v Blansku.
Letiště Brno
Společnost Letiště Brno plánuje řadu investic. Kromě záměru na vybudování logistického centra za 1,5 miliardy, kombinujícího nákladovou leteckou, železniční a dálniční dopravu, plánuje i opatření, která by měla přispět ke zvýšení provozu letiště a také počtu cestujících ze současného půl miliónu na 800 tisíc odbavených ročně. Podrobnosti sdělil ředitel Letiště Brno Ing. Tomáš Plaček.
Trať Zaječí – Hodonín zůstane zachována
Petice měla smysl. Radní kraje nepřehlížejí požadavky obyvatel regionu, který spravují. Přesvědčili se o tom obyvatelé Mutěnic, kteří sebrali podpisy za zachování železniční trati číslo 255 ze Zaječí do Hodonína, o jejímž zrušení se uvažovalo v souvislosti s její ztrátovostí.
Rok 2008: méně nehod i mrtvých
Méně nehod, méně zraněných i méně mrtvých na silnicích – takový byl loňský rok na jihomoravských silnicích. Vyplývá to z nejnovějších statistik, které zveřejnila dopravní policie. Znamená to, že zdejší řidiči jezdí bezpečněji? „Vysvětlení může být několik a bez dlouholetých srovnání nemůžeme žádné upřednostňovat. Může se jednat o mírnější zimu, menší výkyvy počasí či zvyšující se bezpečnost vozidel,“ vysvětluje mluvčí jihomoravských policistů poručík Mgr. Pavel Šváb, proč počet obětí na silnicích v loňském roce poklesl na 185 a kterých tak bylo o 49 méně než v roce předchozím. Podobným způsobem poklesl i počet dopravních nehod – celkem jich bylo necelých 24 tisíc, o 17% méně.
Strana 206 z 208

Doprava