"Opětovné zavedení časového poplatku na tomto úseku by mělo přímo fatální vliv na dopravu a životní prostředí v přilehlých částech Brna, ležících na doprovodných silnicích," řekl Hašek. Současná úprava provozu na dálnici v okolí Brna, kdy řidiči za průjezd od Kývalky do Slatiny neplatí, byla totiž podle Haška výsledkem "dlouholetého boje samospráv o zlepšení životních podmínek lidí, žijících podél dálnice".
Kraj v argumentaci uvádí, že silnici II/602 v průtahu městskou částí Brno-Bosonohy úřady loni nechaly přestavět tak, aby měla parametry zklidněné komunikace, procházející zastavěnou částí. "Není proto možné uvažovat o tom, že by byl veškerý příměstský provoz ve směru do oblasti Rosicka a Ivančicka veden po této silnici," řekl Hašek. Jihomoravský kraj v rozkladu situace ministerstvu připomněl analogii s vedením dálnice D1 Prahou. Tam podle hejtmana také dálnice prochází zastavěnou aglomerací a kritický úsek úřady vyjmuly z časového zpoplatnění dálniční známkou.
Jihomoravské hejtmanství zároveň podle Haška požádalo ministerstvo dopravy o vynětí úseku rychlostní komunikace R52 mezi výjezdy Pohořelice-sever a Pohořelice-Jih (exity 23-26) ze seznamu zpoplatněných silnic, na kterém se s vybíráním mýtného uvažuje. Kdyby se na úseku jižně od Brna vybíraly poplatky za průjezd, měla by situace podle Haška negativní dopad na město Pohořelice. Vozidla jedoucí po diagonále z oblasti Židlochovicka a Hustopečska na Znojemsko a opačně by pravděpodobně ve značné míře používala silnici přes město Pohořelice.
Z podobného důvodu nechce kraj, aby se vybíralo mýtné také na silnici R52 mezi Modřicemi a Rajhradem. Kraj argumentuje tím, že zde není adekvátní možnost použití jiných silnic pro průjezd automobilů z Brna do Mikulova. "Kromě toho jsou v tomto úseku napojeny Popovice u Rajhradu, pro které je tato spojka jediným připojením na silniční síť," řekl hejtman.