Hašek se na Nečase obrátil s tím, že od něj i jiných hejtmanů denně žádají pomoc starostové obcí. "Považujeme za zcela neúnosné a nepřijatelné, aby vláda nečinně přihlížela devastaci silnic nižších tříd kamionovou dopravou, kterou po zcela nevyhovujících cestách vedou přepravci ve snaze ušetřit náklady na platbu dálničního mýta. Zvýšený provoz zásadně omezuje život lidí, kteří v těchto oblastech bydlí," uvedl hejtman v dopise.
Podle něj Asociace krajů ČR dlouho upozorňuje na neudržitelnost situace, do které se města a obce dostaly po zavedení mýtného pro kamiony a nákladní automobily na dálnicích a rychlostních silnicích. Situaci následně zhoršilo zvýšení mýtných poplatků. "Následkem bylo přesunutí další části nákladní dopravy na silnice nejen I., ale také II. a II. třídy. Větší zatížení těchto komunikací pak znamená pro kraje vyšší náklady na jejich opravu," vysvětlil Hašek.
Ten navrhuje premiérovi dva způsoby řešení. "Prvním by mělo být rozšíření mýtného na silnice nižších tříd cestou okamžitého vypsání transparentního otevřeného výběrového řízení. Druhým je důsledné zavedení kontrol měření a vážení kamionů. Ty dnes jezdí přetížené a ničí silnice, které nebyly na tak enormní zátěž stavěné," zdůraznil jihomoravský hejtman.
Zavedením mýtného se podle Haška stanou silnice nižších tříd pro přepravce nevýhodné a kamiony se vrátí zpět na dálnice a rychlostní silnice.