Umístění: Jižní Morava Ekonomika Jihomoravané dávají přednost regionálnímu pečivu

Jihomoravané dávají přednost regionálnímu pečivu

Praha/Brno, 10. srpna 2012 – Tesco již několik let sleduje rostoucí poptávku po pekárenských výrobcích lokálních dodavatelů. Sortiment od místních pekáren rozšířilo od roku 2009 pětinásobně, přičemž v Jihomoravském kraji konkrétně spolupracuje se šesti pekárnami, jejichž pekárenské výrobky nabízí v 16 obchodech v tomto kraji.

chelba

 

Ročně se v Jihomoravském kraji v obchodech Tesco prodá téměř 850 000 kusů regionálního pečiva. „Zákazníci kladou stále větší důraz na kvalitu, čerstvost a rozmanitost tohoto druhu zboží a více upřednostňují lokální pekařské výrobky. V současnosti tak spolupracujeme celkově s více než 60 regionálními pekárnami, z toho 6 jich dodává své pekařské výrobky do Jihomoravského kraje,“ říká Radek Mlích, manažer kategorie pečivo Tesco.

Obyvatelé Jihomoravského kraje si v obchodech Tesco z lokálních produktů nejčastěji pochutnávají na Bílovickém chlebu z Původní bílovické pekárny. Nejoblíbenějšími pekárnami pro zákazníky prodejen Tesco v celém tomto kraji je pak Karlova pekárna a pekárna Verosa.

Na základě průzkumu spotřebitelského chování, které Tesco pravidelně provádí, a ze zpětného hodnocení prodejních výsledků vyplývá, že lokální pekárenské produkty preferuje téměř 40 % Čechů a tato skupina se neustále zvětšuje. Z průzkumu také vyplynulo, že lokální produkty jsou největší prioritou pro zákazníky od 30 do 59 let. Tesco tak spolupráci s lokálními pekárnami trvale podporuje a dnes již nabízí 840 druhů lokálních výrobků (z celkových 2000 pekárenských produktů na pultech Tesco).

Předpokladem pro zařazení lokálního pekárenského výrobku do sortimentu Tesco je kromě zejména splnění požadavků na kvalitu a spolehlivost objemu dodávky i účast pekáren v odborných prestižních soutěžích. U všech prodávaných potravin provádí Tesco několikastupňovou kontrolu kvality, která začíná ještě před zařazením výrobku do sortimentu. Součástí vstupního řízení je kontrola u výrobce, kde se prověřuje jeho technické a odborné zázemí, kvalita surovin nebo dodržování technologických procesů. Důležitá je také průběžná zpětná vazba a spolupráce na obměně složení sortimentu. „Každoročně se v Tesco, kde byla v roce 2009 vytvořena speciální pozice nákupčího lokálního pečiva, obmění zhruba 10 % pekárenského sortimentu s cílem nabízet zákazníkům stále něco nového a udržovat si tak náskok před konkurencí, “ uvádí Radek Mlích.

(red)

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci