„Vánoční nákupy jsou v plném proudu. Stoupá prodej potravin a dárků. O tomto víkendu do našich obchodů v porovnání s běžným víkendem přišlo za nákupy o 50 procent více zákazníků,“ uvedla Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco Stores ČR.
V porovnání se stejným obdobím loňského roku podle ní Tesco zaznamenalo více než pětiprocentní nárůst prodeje. „Prodej potravin, zeleniny a ovoce stoupl o 50 procent. Největší nárůst, a to více než dvojnásobný, zaznamenaly hračky, dále kosmetika, oděvy, knihy, DVD, CD a elektronika,“ vyjmenovala Karasová. S blížícími se Vánocemi podle ní výrazně stoupá i prodej alkoholu. „Včetně toho, který běžně v průběhu roku nekupujeme. Zákazníci kupují likéry, aperitivy a dárkové koše, a to o 1,5krát více než v průběhu roku,“ prozradila mluvčí.
V důsledku bohaté sněhové nadílky vzrostl výrazně i prodej sportovních potřeb, a to téměř dvojnásobně. „Týdně prodáme až 5000 autolékárniček, jimiž budou muset být od Nového roku vybaveni všichni řidiči,“ dodala Karasová.
Oproti loňsku registrujeme zhruba desetiprocentní nárůst zákazníků i tržeb. V porovnání s průměrem činí to zvýšení dokonce 30 procent,“ prozradil Lukáš Hora, mluvčí prodejen Albert. Mezi nejprodávanější artikl podle něj patří hračky, zimní zboží a drobná elektronika.
„Co se týče potravin, v kurzu je díky předvánočním slevám hlavně ananas. Ale zákazníci už nakupují i jiné tropické ovoce jako vánoční dekoraci,“ doplnil Hora. Albert už pro zákazníky připravil tři speciální vánoční katalogy, další dva chystá na tuto středu. Hora upozornil ještě na jednu zajímavost. „Podle průměrné hodnoty nákupních košíků vidíme, že zákazníci letos chodí spíše do méně obchodů a dělají v nich větší nákupy,“ řekl.
„Na to, jaké je počasí, to nevypadá vůbec špatně,“ připojil Petr Vyhnálek, jednatel obchodního řetězce Globus. Také on hovoří v porovnání s loňským rokem o mírně zvýšených tržbách. „Oproti běžnému víkendu je ten nárůst v desítkách procent. V pátek jsme začali s výprodejem textilu, ten teď patří mezi nejprodávanější. Následují hračky a klasický vánoční artikl,“ dodal Vyhnálek.
Mezi nejvyhledávanější produkty společnosti SPAR ČOS patří čerstvé potraviny, maso, ovoce, zelenina, delikatesy, sýry a alkoholické a nealkoholické nápoje. „Pro předvánoční období máme rozšířenou nabídku exotického ovoce a lahůdkářských delikates z čerstvých úseků. K tomuto sortimentu je připraven v hypermarketech Interspar speciální katalog ´Vánoční delikatesy´, který nabízí více než 2000 druhů čerstvých výrobků od mas, uzenin, sýrů, dárkových balení vín a alkoholických a nealkoholických nápojů,“ zmínila mediální zástupce společnosti Kateřina Řeháková.
V předvánočním období se podle ní dobře prodávají také značkové hračky, které zákazníci znají z televizní reklamy, stejně jako dárkové koše a dárková balení kosmetiky. „Pro ty, kteří si chtějí ulehčit práci s přípravami na Vánoce a zkrátit si čas strávený v kuchyni, nabízí SPAR ČOS ve svých gastronomických zařízeních novou službu SPARty servis. Zákazníci si mohou objednat čerstvé chlebíčky, kanapky, dorty, minizákusky, obložené mísy a další laskominy,“ uzavřela Řeháková.