Zapojené školy proto budou při volbě oborů a přípravě programů úzce spolupracovat s regionálními firmami. Jejich pedagogické týmy se v rámci projektu mj. školí v projektování i andragogice. Na jižní Moravě se zapojily školy z Brna, Boskovic, Jedovnice, Letovic, Lomnice u Tišnova, Rajhradu, Sokolnice, Břeclavi, Mikulova, Bzence, Hodonína, Strážnice, Vyškova, Moravského Krumlova a Znojma.
Podle Ministerstva školství bude v ČR celoživotní vzdělávání vzhledem k rychlému rozvoji technologií do budoucna nezbytné. Kvalifikovaných zaměstnanců je už nyní v řadě oborů nedostatek. Účast české dospělé populace na dalším vzdělávání je přitom podle statistik jen 5,7 % , zatímco ve "starých" zemích EU činila průměrně 11,3 %. Během 3,5 roku bude do proměny 325 škol v centra celoživotního učení investováno v rámci UNIV 2 KRAJE (www.univcz.cz) celkem 300 milionů Kč z evropských prostředků a ze státního rozpočtu ČR. Partnerem ministerstva školství je při realizaci projektu Národní ústav odborného vzdělávání Praha.
Podle Jakuba Stárka, ředitele odboru dalšího vzdělávání MŠMT ČR, má UNIV 2 -KRAJE silnou podporu ze strany krajů. Projekt podle něho není výslovnou součástí jakéhokoli protikrizového "balíčku opatření", nicméně: “…z Národního protikrizového plánu vyplývá, že má být dopracována Národní soustava kvalifikací a uplatňován koncept celoživotního učení...". Projekt označuje Stárek v tomto směru za jeden z klíčových ohledně rozvoje celoživotního učení.
„Jsme velmi rádi, že se v našem kraji projekt UNIV 2 KRAJE úspěšně rozjíždí. V nejbližších letech, kdy se střední školy budou potýkat s razantním demografickým propadem, bude pro řadu z nich celoživotní vzdělávání stále významnější a kraj bude jejich zapojení do této oblasti vzdělávání velmi kladně hodnotit,“ podtrhuje slova z ministerstva i Jiří Janda, člen Rady Jihomoravského kraje.