Umístění: Jižní Morava Doprava První z lokomotiv RegioJet splnila podmínky pro provoz na české železnici

První z lokomotiv RegioJet splnila podmínky pro provoz na české železnici

Brno, 3. února 2011 (MEDIAFAX) - První lokomotiva společnosti RegioJet, člena skupiny Student Agency, úspěšně absolvovala technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ) a splnila tak podmínky pro provoz na železniční síti v ČR. Jak firma informovala, zkouška proběhla začátku února na trati Přerov – Nedakonice.

zluty_vlak-Jancura1_250

 

Po této zkoušce se ještě uskuteční zkušební jízdy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a následným vydáním průkazů způsobilosti Drážním úřadem pak bude lokomotiva připravena do provozu. Jde o první lokomotivu z devíti, které firma využije pro vlaky InterCity RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravskem.

"Do doby pravidelného provozu na dálkových vlacích IC RegioJet budou lokomotivy využity pro provoz u dalších dopravců. To umožní jejich plné vyzkoušení v reálném provozu před nasazením do pravidelné vozby osobních spojů," sdělil provozní ředitel Jan Paroubek.

Lokomotivy zakoupila RegioJet od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou vycházející z československé typové řady 163.

Lokomotivy prošly úpravami. „Jednalo se zvláště o přesunutí stanoviště strojvedoucího zpět na pravou stranu, odstranění některých úprav ve strojovně lokomotivy a dosazení vlakového zabezpečovače a radiostanice, které odpovídají českým požadavkům," dodal Paroubek.

Větší a zásadnější změnou bylo zvýšení maximální rychlosti lokomotivy ze 120 km/h na 140 km/h. S tím souviselo i dosazení nových bezpečnostních čelních skel a použití nového elektronického rychloměru, který současně plní i funkci jakési "černé skříňky" lokomotivy. Poprvé bylo u tohoto typu lokomotiv také dosazeno zařízení zvyšující bezpečnost cestujících – ovládání centrálního zavírání dveří vlaku a přemostění záchranné brzdy, které zabrání nouzovému zastavení vlaku na nebezpečných místech, jako jsou např. tunely nebo vysoké mosty.

V těsném závěsu za první lokomotivou, která nese označení 162.119-2, projde schvalovacím procesem druhá lokomotiva - 162.120-0. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března.

Libor Popela, ilustrační foto: Kryštof Turek

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci