Umístění: Jižní Morava Doprava RegioJet vybere design žlutých lokomotiv ze tří desítek návrhů

RegioJet vybere design žlutých lokomotiv ze tří desítek návrhů

Brno, 12. října 2010 (MEDIAFAX) - Celkem 31 grafických návrhů, jak by měl vypadat design lokomotiv, se po výzvě veřejnosti sešlo "na stole" vedení společnosti RegioJet. Jak sdělil v úterý manažer komunikace firmy Aleš Ondrůj, vítězný návrh by měl být znám do konce října.

zluty_vlak-Jancura1_250

 

"Celkem máme 31 návrhů, hodně to jsou grafické prvky jako čáry, vlnovky, kolečka a práce s logem," sdělil Ondrůj. „Většina návrhů přitom splňuje základní dané podmínky, a to dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ dodal. Mezi návrhy jsou i některé netradiční, například lokomotiva s kopretinami a beruškami.

Firma se nyní bude rozhodovat, jaký návrh se stane vítězným. Čeká ji však také rozhodnutí, zda všechny lokomotivy budou stejné, nebo unikátní tak, aby je cestující mohli snadno identifikovat. "Spolupracujeme na tom s interními i externími designéry a zaslané návrhy určitě budou velkou inspirací," dodal k tomu Ondrůj.

RegioJet chce začít konkurovat Českým drahám na trati mezi Ostravou a Prahou, vybrané vlaky mají zajíždět až do Žiliny. Společnost má zájem například i o trať Znojmo - Havlíčkův Brod, to však připadá v úvahu až o rok později. V současné době má k dispozici devět rychlíkových lokomotiv za půl miliardy korun, které pořídila na jaře tohoto roku. Jde o poslední elektrické lokomotivy, které byly vyrobeny v 90. letech minulého století ve Škodě Plzeň.

Firma také na konci června vyhlásila výběrové řízení na dodávku osobních železničních vozů, dvě obálky s nabídkami "rozlepila" na začátku září. Firma poptává 50 zcela nových vagonů, které by měly být dodány ve třech etapách. Jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (asi 1,29 miliardy Kč) bez daně z přidané hodnoty. Vítěz tendru má být znám zhruba do měsíce.

Skupina kolem Student Agency podnikatele Radima Jančury je největším prodejcem letenek v Česku a také zprostředkovatelem jazykových kurzů v zahraničí. Do skupiny Student Agency patří také stejnojmenná dopravní společnost, která na trhu působí od roku 1993. Její součástí jsou dále firmy Orbix, DPL real a RegioJet.

V roce 2009 skupina kolem Student Agency utržila přes čtyři miliardy korun, dosáhla tím obdobného výsledku jako v roce 2008. Zisk skupiny v roce 2009 činil 100 milionů korun.

Libor Popela

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci