Umístění: Jižní Morava Doprava RegioJet znovu oddálil vyhlášení vítěze dodávky vagónů

RegioJet znovu oddálil vyhlášení vítěze dodávky vagónů

Brno, 13. listopadu 2010 (MEDIAFAX) - Dceřiná společnost Student Agency RegioJet, která vyhlásila tendr na dodávku 50 osobních železničních vozů, znovu oddálila vyhlášení vítěze tendru. Jak ale v sobotu sdělil obchodní ředitel firmy Jiří Schmidt, na časových plánech firmy ohledně vstupu na železnici se nic nemění.

zluty_vlak3_250

 

Firma měla původně vyhlásit vítěze tendru do konce září, poté do půli listopadu. Nyní předpokládá, že smlouvu podepíše, a vítěze vyhlásí v polovině prosince.

"Stále ještě vylaďujeme požadavky všech tří zainteresovaných stran," sdělil Schmidt. "To znamená naše, požadavky dodavatele a také financující instituce," doplnil. Nic se ale podle něj nemění na plánech firmy vstoupit na českou železnici do první půle roku 2011.

RegioJet vyhlásila výběrové řízení na dodávku osobních železničních vozů na konci června, dvě obálky s nabídkami "rozlepila" na začátku září. Firma poptává 50 zcela nových vagonů, které by měly být dodány ve třech etapách. Jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (asi 1,29 miliardy Kč) bez daně z přidané hodnoty.

RegioJet má v současné době k dispozici devět rychlíkových lokomotiv za půl miliardy korun, které firma pořídila na jaře tohoto roku. Jde o poslední elektrické lokomotivy, které byly vyrobeny v 90. letech minulého století ve Škodě Plzeň.

Firma chce od března příštího roku začít konkurovat Českým drahám na trati mezi Ostravou a Prahou, zvažuje i trať Plzeň – Domažlice. Společnost má zájem například i o trať Znojmo – Havlíčkův Brod, to však připadá v úvahu až o rok později.

Skupina kolem Student Agency podnikatele Radima Jančury je největším prodejcem letenek v Česku a také zprostředkovatelem jazykových kurzů v zahraničí. Do skupiny Student Agency patří stejnojmenná dopravní společnost, která na trhu působí od roku 1993. Její součástí jsou dále firmy Orbix, DPL real a RegioJet.

V roce 2009 skupina kolem Student Agency utržila přes čtyři miliardy korun, dosáhla tím obdobného výsledku jako v roce 2008. Zisk skupiny v roce 2009 činil 100 milionů korun.

Libor Popela, ilustrační foto: Kryštof Tuerk

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci