
„Na stavebnictví se ukazuje, že stavební investiční aktivita zůstává stále v útlumu. A vzhledem k očekávanému oslabení ekonomického růstu nelze počítat s obratem dosavadního trendu, zvláště v situaci rozpočtových úspor,“ řekl Petr Dufek, analytik ČSOB.„Nepříznivému vývoji stavebnictví odpovídá i pokračující propouštění ve stavebních firmách. Tentokrát se počet zaměstnanců meziročně snížil o sedm procent. Podobně nelichotivý zůstává i obrázek bytové výstavby, která si stále své dno ještě hledá,“ doplnil.
„Stavebnictví se dosud nevymanilo z krize a ani výhled na další období nevzbuzuje optimismus. Pokles o více než 11 procent je dán zejména velkým snížením produkce inženýrského stavitelství, kde se projevilo omezení investic ze strany státu,“ řekl Petr Kužel, prezident Hospodářské komory ČR “Hospodářská komora České republiky se domnívá, že stát by neměl zcela rezignovat na budování dopravní infrastruktury, naopak by ji měl systematicky rozvíjet, protože bez napojení jednotlivých tuzemských regionů na evropské dopravní trasy nebude česká ekonomika dlouhodobě konkurenceschopná,“ uvedl dále.
„Zveřejněná data ukazují na dvojí vývoj ekonomiky. Na jedné straně stále mírně roste průmyslová produkce, která je tažena hlavně objednávkami ze zahraničí a pozitivně tak působí na exporty. Na druhé straně ale stále klesá stavební produkce, která je tažena dolů zejména nižšími objemy inženýrských staveb. Ukazuje se tak negativní dopad vládních úspor a škrtů v rozpočtu fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl Petr Gapko, makroekonomický analytik GE Money Bank.„Česká ekonomika zůstává tažena zahraničím (především Německem), když nové zakázky ze zahraničí meziročně vzrostly o 8,1 procenta. Ve světle zpomalování západních vyspělých ekonomik tak vyvstává poměrně velké riziko, že ve chvíli, kdy se projeví ochlazení na domácím trhu, nebude domácí ekonomika schopna výpadek zahraniční poptávky nahradit,“ doplnil.











