Umístění: Jižní Morava Ekonomika Jihomoravským podnikatelem roku 2014 je Jindřich Životský

Jihomoravským podnikatelem roku 2014 je Jindřich Životský

podnikatel roku1Brno, 17. února 2015 – Letošním vítězem soutěže EY Podnikatel roku 2014 Jihomoravského kraje se stal Jindřich Životský, majitel společnosti OKAY Holding a.s. Porotu přesvědčil svým podnikatelským duchem i respektem vůči všem pracovníkům v maloobchodě. Vítěze vyhlásila společnost EY pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška a ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem.

 

Regionální vítěz byl na Jižní Moravě vyhlášen již podesáté, v loňském roce zvítězil Libor Bitter, majitel a předseda představenstva společnosti Bioveta, a.s. O vítězství Jindřicha Životského rozhodla nezávislá porota, které předsedal Jiří Hlavatý ze společnosti JUTA, držitel titulu Podnikatel roku 2013.

„Už patnáct let pomáhá soutěž EY Podnikatel roku nacházet podnikatele, kteří jsou vzorem a inspirací pro ostatní. Letošní jubilejní ročník není výjimkou. Opět se potvrdilo, že v Česku je spousta vynikajících podnikatelů, kteří mají smělé plány, umí je uvést v život, prosadit se v silné konkurenci, motivovat lidi kolem sebe a dát jim práci. Většina z nich uvádí, že klíčem k jejich úspěchu byla vždy především odvaha, skvělí lidé a pokora,“ říká Magdalena Souček a dodává: „Představovat veřejnosti ty, kteří podnikají slušně a poctivě, je nesmírně důležité. Těší mě, že i letos soutěž EY Podnikatel roku přináší jedinečné podnikatelské příběhy, které mohou být příkladem a motivací pro ostatní a které potvrzují, že velkého úspěchu lze dosáhnout i při dodržování pravidel fair play," říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.

 „Soutěž EY Podnikatel roku si za dobu svého konání získala prestiž a důvěru. Potvrzuje to také přehled dosavadních vítězů jihomoravského kola. Úspěšní podnikatelé představují pro náš region naději na další hospodářskou prosperitu. Jihomoravský kraj se podle svých možností snaží zejména vytvářet podmínky těm, kdo s podnikáním začínají. Už řadu let vyhlašujeme dotační program pro začínající podnikatele nebo směřujeme prostředky z krajského rozpočtu do budování podnikatelských inkubátorů pro nové firmy využívající inovačních technologií. Nově jsme podpořili vznik dceřiné společnosti Jihomoravského inovačního centra, která by měla do budoucna část finančních prostředků investovat nákupem podílu v nových inovativních firmách,“ komentuje hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

„Brnu a jižní Moravě se postupně daří budovat si u nás i v Evropě pověst místa, které nabízí příznivé prostředí pro rozjezd podnikání, a to především toho technologického. V posledním půlroce si regionu takto všimli například ve Financial Times. Mezi evropská města vhodná pro rozjezd byznysu vybrali Brno i na webu Virgin, značky známého miliardáře Richarda Bransona. Na JIC k tomu přispíváme tím, že nabízíme podnikatelům zázemí a expertizu, která je podpoří v rozjezdu i rozvoji byznysu. Oni pak svými úspěchy tvoří pověst regionu u nás i v zahraničí. Věřím, že na letošního vítěze se v tom můžeme rozhodně spolehnout,“ uvádí Jiří Hudeček, ředitel Jihomoravského inovačního centra, které je spoluorganizátorem akce v Jihomoravském kraji.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2014 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2015 v Praze. Nejvíce „želízek v ohni“ na celostátní titul má letos Praha, následují Jihomoravský a Moravskoslezský kraj. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 2. června 2015 v Monte Carlu.

Profil vítěze Jindřicha Životského, OKAY Holding a.s.
Cash is king, to je heslo, kterého se při podnikání od počátku drží zakladatel sítě prodejen s elektrospotřebiči OKAY Jindřich Životský. I díky tomu se jeho firma dokázala dostat z krize a opět se vrátila k růstu. Dnes je OKAY největším elektro řetězcem v českých rukou a provozuje 120 prodejen v Česku a na Slovensku. Ročně prodá téměř 10 milionů spotřebičů. Holding se také rozšířil o obchodníka s nábytkem (Jena nábytek).

Od konkurence se OKAY podle Životského odlišuje klientským servisem na vysoké úrovni. Nad zákazníkem nezvítězíte, říká často a připouští, že velmi dá na průzkumy zákaznického chování. Investuje do nich až 1 procento z obratu. Předmětem inovace v jeho firmě nejsou výrobky, ale služby. Aby byly excelentní, investuje významné částky do vzdělávání svých zaměstnanců. Součástí firemní kultury například je, že si všichni tykají a její zakladatel se snaží jít ostatním osobním příkladem. Jindřich Životský podle svých slov není „ten typ majitele, který rozdává po telefonu příkazy ze své karibské chaty“.

Podnikání má v krvi odjakživa. Od deseti let se pokoušel stále něco prodávat, jednou to byli kapři, podruhé meruňky nebo stará auta. Na začátku měl velkoobchod, ten ale záhy prodal. Jak říká, při podnikání je důležité mít psychickou sílu a „přežít začátek“. Svůj byznys založil tento fanoušek Jacka Welche z General Electric na třech pilířích: na širokém výběru zboží, nízkých cenách a na poradenství a kvalitním zákaznickém servisu. Při tom všem se snaží nezapomínat na baťovskou zásadu „zákazník je král“. Alfou a omegou v jeho firmě je, že zákazníkům se nelže. Ve volném čase Jindřich Životský plave nebo běhá, kromě toho je obdivovatelem výtvarného umění, architektury a aktivně se věnuje létání.

Foto a zdroj: KrÚ JMK


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci