Dalšími brněnskými školami, které se projektu zúčastní jsou gymnázia Jarošova, Křenová a ZŠ Hamry.
Projekt je zaměřen na posilování klíčových kompetencí důležitých pro osobnostní rozvoj žáků a to zejména v oblasti mluveného projevu, logiky, argumentace, práce s informacemi, kritického myšlení a společenského vystupování. Cílem projektu je rozvinout debatování jakožto inovativní vyučovací metodu, rozšířit ji jako příklad dobré praxe, prostřednictvím vzdělávání učitelů ji přenést do výuky a rozvíjet její podporu v jakémkoliv vyučovacím předmětu.
Nástrojem dosahování cílů projektu je realizace projektových „Debatních dní“, kterých se účastní žáci a učitelé jedné nebo více škol. V rámci tohoto dne jsou žáci nejprve seznámeni s pravidly debatování a následně se utkají v pětičlenných týmech v argumentaci na zadanou kontroverzní tezi. V rámci těchto debatních dnů probíhá také školení pedagogů v této formě výuky.
Projekt nyní probíhá v 6 krajích a Jihomoravský je jedním z nich. Debatních dnů se již v ostatních krajích uskutečnilo několik, a vždy s velkým ohlasem.
Debatování je inovativní a netradiční vzdělávací metoda. Může být zakomponována do systému ŠVP, protože ve vysoké míře napomáhá osvojení zásadních kompetencí žáků a studentů a bezprecedentně přispívá k osobnostnímu růstu jedince.
Projekt se opírá o Národní program rozvoje vzdělávání v ČR (Bílou knihu) a je plně v souladu s myšlenkami kurikulární reformy školství, neboť zdůrazňuje vyváženost poznatkového základu kurikula, rozvoje kompetencí i osvojování postojů.
Sponzory tohoto projektu jsou Evropský sociální fond, Evropská unie, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, OP vzdělávání pro konkurenceschopnost a Asociace debatních klubů České republiky.
foto: Asociace debatních klubů